| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Reklam ve Tutundurma | ISL 427 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE TÜRKMEN BARUTÇU |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AYHAN SERHATERİ, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Emre YILDIRIM |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Pazarlama boyutuyla reklamcılık tanıtılacaktır |
| Dersin İçeriği | Bu derste pazarlama alanında reklam ve tutundurma konuları ele alınıp incelenecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Reklam bütçesi taslağı hazırlama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Reklam etkinliği ölçümü hesaplama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Medya planlaması yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 8 | Tutundurma karmasını planlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 9 | Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 10 | Reklam stratejileri geliştirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 11 | TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 12 | Basılı medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 13 | Destek medyayı değerlendirebilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 14 | İletişim modellerini ayırt eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| 15 | Uluslararası reklamcılığa planlayabilme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Reklam ve Tutundurmaya Giriş | Çetinkaya, Yalçın (2006) Reklamcılık ve Manipülasyon, Ağaç yayıncılık, İstanbul, ss. 1-39 |
| 2 | Kültür, Toplum, Kimlik | Ogilvy, David (2007), Bir Reklamcının İtirafları, İstanbul, ss. 11-27. |
| 3 | Etkileşim ve Değişim | Güneri, Belma, (1998), Reklam Araştırmaları, İzmir Reklamcılar Derneği Yayınları, 1.Basım, İzmir. |
| 4 | İnsan Psikolojisi | Aytemur, Sait, (2006) Reklamın İyisi Kötüsü Olmaz, İstanbul, Alan yayıncılık,, ss. 44-89. |
| 5 | Tüketici Davranışları | Baudrillard, Jean (1997) Tüketim Toplumu, Çev. Hazal Delice Çaylı-Ferda Keskin, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, ss.24-59. |
| 6 | Yaşam Tarzı | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yayıncılık, İstanbul, ss. 53-85. |
| 7 | Reklam ve Teması | Kocabaş, Füsun, Elden, Müge (1997) Reklamcılık, Kavramlar, Kararlar, Kurumlar, İletişim Yayınları, İstanbul, ss. 90-115. |
| 8 | Tutundurma: Reklam, Halkla İlişkiler, Satış Teşvik, Promosyon | Petekoğlu, Filiz Balta (2005) Halkla İlişkiler, Ayrıntı Yayınları, İstanbul,, ss. 22-45; 209-231. |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | İletişim Süreci | Yazıcı, İsmet (1997), Kitle İletişiminde İmaj, Bilim Yayınları, İstanbul, ss. 19-52. |
| 11 | İlişkisel Yönetim | Reklam Atölyesi, (2005) http://reklam.ilef.net. |
| 12 | Medya Planlama | http://ilef.ankara.edu.tr/reklam |
| 13 | Algılama Yönetimi | Saydam, Ali (2006) Algılama Yönetimi, Rota Yayınları, İstanbul, ss. 70-85. |
| 14 | Tutundurma Eylem Planı | Ders Notları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yukarıda belirtilen kitap bölümleri ve makaleler |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Reklam bütçesi taslağı hazırlama | ||||||||
| 2 | Reklam etkinliği ölçümü hesaplama | ||||||||
| 3 | Pazarlama iletişimi konularında gerekli iletişim becerilerini ayırt etmek | ||||||||
| 4 | Reklam mesajını tüketici davranışlarıyla ilişkilendirmek | ||||||||
| 5 | Reklamcılık bilgi ve becerilerini pazarlama alanında uygulayabilme | ||||||||
| 6 | Çeşitli pazarlama iletişimi konularını sorgulama | ||||||||
| 7 | Medya planlaması yapabilir | ||||||||
| 8 | Tutundurma karmasını planlayabilir | ||||||||
| 9 | Tutundurma programının etkilnliğini ölçebilir | ||||||||
| 10 | Reklam stratejileri geliştirebilir | ||||||||
| 11 | TV ve Radyo programlarını değerlendirebilir | ||||||||
| 12 | Basılı medyayı değerlendirebilir | ||||||||
| 13 | Destek medyayı değerlendirebilir | ||||||||
| 14 | İletişim modellerini ayırt eder | ||||||||
| 15 | Uluslararası reklamcılığa planlayabilme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||