| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Kişisel Başarı Teknikleri | ISL 338 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZLEM BALABAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Kişisel ve mesleki hayatının daha etkin,verimli, başarılı ve mutlu bir şekilde geçirebilmesi için gerekli ip uçlarını vermektir. |
| Dersin İçeriği | Bireylerin kişisel ve mesleki hayatlarında daha etkin, verimli, başarılı ve mutlu olabilmeleri için bireysel hayat planı, bireysel kariyer planı, SWOT analizi, etkin not tutma, stresle mücadele gibi teknikler ele alınacaktır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
| 4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| 7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş-Dönemin Tanıtılması, Ders Materyalinin Duyurulması | |
| 2 | Kişisel Hayat Planı 1 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
| 3 | Kişisel Hayat Planı 2 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
| 4 | Bireysel Kariyer Planı-Kişisel Swot Analizi | Nihat Erdoğmuş, Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayınları, 2003 |
| 5 | Verimli Çalışma Teknikleri | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
| 6 | CV Hazırlama | İlgili Makaleler |
| 7 | Mülakatta Başarı | Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi, 1990 |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
| 10 | İletişim Becerileri | Ayşe Bilge Dicleli ve Serra Akkaya, Konuşa Konuşa İletişimin Sırları, Mess Yayınları, 2000 |
| 11 | Toplantı Yönetimi ve Sunum Teknikleri | İlgili Makaleler |
| 12 | Stres Yönetimi | Sakin ol Sinirlerine Hakim Ol, Mess Yayınları |
| 13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | |
| 14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
| Ders Kaynakları | Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | ||||||||||||||||
| 2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | ||||||||||||||||
| 3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | ||||||||||||||||
| 4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | ||||||||||||||||
| 5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | ||||||||||||||||
| 6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | ||||||||||||||||
| 7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 131 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||