Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kişisel Başarı Teknikleri | ISL 338 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM BALABAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Kişisel ve mesleki hayatının daha etkin,verimli, başarılı ve mutlu bir şekilde geçirebilmesi için gerekli ip uçlarını vermektir. |
Dersin İçeriği | Bireylerin kişisel ve mesleki hayatlarında daha etkin, verimli, başarılı ve mutlu olabilmeleri için bireysel hayat planı, bireysel kariyer planı, SWOT analizi, etkin not tutma, stresle mücadele gibi teknikler ele alınacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Kişisel hayat planı yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Bireysel kariyer planı çıkarabilir ve kişisel swot analizi yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Verimli çalışmanın nasıl olması gerektiğini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
4 | Özgeçmişini uygun bir şekilde hazırlayabilir ve mülkatta dikkat edilmesi gereken hususları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Ödev, |
5 | Etkin dinleme ve not tutmanın nasıl olması gerektiğini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
6 | Sunum tekniklerini ve toplantının nasıl yürütülmesi gerektiğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
7 | Stresle nasıl mücadele edilir ve kişisel düzeyde stresle mücadel tekniklerini uygulayabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş-Dönemin Tanıtılması, Ders Materyalinin Duyurulması | |
2 | Kişisel Hayat Planı 1 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
3 | Kişisel Hayat Planı 2 | Önemli İşlere Öncelik Verme, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
4 | Bireysel Kariyer Planı-Kişisel Swot Analizi | Nihat Erdoğmuş, Kariyer Geliştirme Kuram ve Uygulama, Nobel Yayınları, 2003 |
5 | Verimli Çalışma Teknikleri | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
6 | CV Hazırlama | İlgili Makaleler |
7 | Mülakatta Başarı | Canan Çetin Gürer, Personel Seçiminde Görüşme, Çağlayan Kitabevi, 1990 |
8 | ARA SINAV | |
9 | Etkili Dinleme ve Not Tutma | Acar Baltaş, Üstün Başarı, Remzi Kitabevi |
10 | İletişim Becerileri | Ayşe Bilge Dicleli ve Serra Akkaya, Konuşa Konuşa İletişimin Sırları, Mess Yayınları, 2000 |
11 | Toplantı Yönetimi ve Sunum Teknikleri | İlgili Makaleler |
12 | Stres Yönetimi | Sakin ol Sinirlerine Hakim Ol, Mess Yayınları |
13 | Kişisel Başarı Hikayeleri 1 | |
14 | Kişisel Başarı Hikayeleri 2 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Etkili İnsanların 7 Alışkanlığı, Stephen Covey, Varlık Yayınları |
Ders Kaynakları | Üstün Başarı, Acar Baltaş, Remzi Kitabevi |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |