| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Süreç Analizi | ISL 326 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA CAHİT UNGAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Asuman ÜSTÜNDAĞ | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere analitik ve kritik düşünme yetenekleri kazandırarak onların süreç geliştirme çalışmalarına katkıda bulunmalarını sağlamaktır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste bir sürecin tanımı, süreç geliştirme ile diğer kalite geliştirme girişimlerinin ilişkisi, süreç analizi ve geliştirme metodolojisi, yeniden dizayn, sürekli geliştirme ve altı sigma gibi konular verilecektir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, | 
| 2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, | 
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, | 
| 4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav, Ödev, | 
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, | 
| 6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Süreç analizine giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 2 | Süreç odaklı kavramlar: gerçek zamanlı kurum, Çevik işletmeler, Süreç yönetimi ve TKY, ERP, yeniden dizayn arası ilişki | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 3 | Süreçleri anlamak için bir çerçeve | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 4 | Süreçleri tanımlama ve kritik süreçleri seçme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 5 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 6 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 7 | Süreç analizinde kullanılan araçlar-uygulama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 8 | Süreç performans ölçütleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 9 | Ara sınav | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 10 | Yeniden dizayn ve sürekli geliştirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 11 | Yeni süreçlerin uygulanması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 12 | Altı sigma | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 13 | Değişim yönetimi | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 14 | Genel değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ünğan, Mustafa Cahid, Süreç Yönetimi Ders Notları | 
| Ders Kaynakları | Taptık Y. & Keleş Ö. (1998). Kalite Savaş Araçları. Kalder Yayınları. Hammer H. & Champy J. (1997). Değişim Mühendisliği. Sabah Kitapçılık Imai Masaaki. (1997). Kaizen. Brisa Yayını. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Süreci tanımlar | ||||||||
| 2 | Kritik süreçleri ve performans ölçüterini belirler | ||||||||
| 3 | Süreçle ilgili bilgi toplar | ||||||||
| 4 | Süreci analiz eder ve analizden anlamlı sonuçlar çıkarır | ||||||||
| 5 | Süreç geliştirmeyi kolaylaştıracak örgütsel faktörleri tanımlar | ||||||||
| 6 | Süreç geliştirmeyle işletme rekabetçiliğini ilişkilendirir | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||