| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Davranış Bilimleri | ISL 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EMRAH ÖZSOY |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU, |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Umut Orhan |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Güdüler ve Güdüleme Kuramları ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Algı ve Algılama konusu ile Yükleme (Atfetme) konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 5 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları ile Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Bireysel Farklılıklar: Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Bireysel Farklılıklar: Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Motivasyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Yükleme (Atfetme) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Yükleme (Atfetme) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Algılama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 10 | Kültür | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Gruplar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | İkna | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | İtaat ve Uyum | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, Organizational Behavior, 14th. ed. Pearson Education. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | ||||||||
| 2 | Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. | ||||||||
| 3 | Güdüler ve Güdüleme Kuramları ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. | ||||||||
| 4 | Algı ve Algılama konusu ile Yükleme (Atfetme) konularını açıklar. | ||||||||
| 5 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları ile Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar | ||||||||
| 6 | Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | ||||||||
| 7 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 6. Ödev | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 92 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||