Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | ISL 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET KARAKİRAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi OSMAN USLU, |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Umut Orhan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Çalışma ortamındaki kişilerin gerek kendileri, gerek iş arkadaşları gerekse örgütleri ile ilgili algılama, güdülenme, tutumlar, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konularda gerekli bilgileri edinmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Bu derste kişinin kendini daha iyi tanıması için güdüler, tutumlar, algılama, atfetme, öğrenme, kişilik, değerler, inançlar, kültür, duygular ve gruplar gibi konulara değinilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Davranış Bilimleri Ve İlgili Bilim Dallarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Davranışlar ve Biyolojik Temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
3 | Güdüler ve Güdüleme Kuramları ile Tutumlar ve Davranışlar konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
4 | Algı ve Algılama konusu ile Yükleme (Atfetme) konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenme ve Öğrenme Kuramları ile Kişilik ve Kişilik Kuramlarını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Davranış, İnançlar ve Değerler ile Kültür ve Davranış Konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
7 | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
2 | Davranış Bilimleri ve İlgili Bilim Dalları | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
3 | Bireysel Farklılıklar: Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
4 | Bireysel Farklılıklar: Kişilik | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
5 | Motivasyon | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
6 | Yükleme (Atfetme) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
7 | Yükleme (Atfetme) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
8 | ARA SINAV | |
9 | Algılama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
10 | Kültür | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
11 | Gruplar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
12 | İkna | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
13 | İtaat ve Uyum | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
14 | Genel Değerlendirme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Stephen P. Robbins and Timothy A. Judge, Organizational Behavior, 14th. ed. Pearson Education. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
6. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |