Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İşletme Matematiği ISL 102 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Genel Matematik dersinden başarılı olmak

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SAMET GÜNER
Dersi Verenler Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Doç.Dr. SAMET GÜNER,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
2 Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, Sınav, Ödev,
3 Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, Sınav,
4 Çözüm metotlarını geliştirme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav,
5 Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Sınav,
6 Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lineer Cebir ve Vektörler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
2 Matrisler Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
3 Matrislerde Temel İşlemler ve Uygulama Örnekleri Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
4 Determinant ve Ters Matris Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
5 Matrislerin Denklem Sistemlerinin Çözümünde Kullanılması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
6 Doğrusal programlama Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
7 Doğrusal programlamada modelleme Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
8 Grafik Yöntem ile Çözüm Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
9 ARASINAV
10 Simpleks Yöntem ve Standart Formun Oluşturulması Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
11 Simpleks Yöntem (maksimizasyon) Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
12 Simpleks Yöntem (minimizasyon) Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
13 Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
14 Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar-2 Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi
Kaynaklar
Ders Notu

Balaban, Erdal., (2004), Temel Matematik ve işletme Uygulamaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul.
Kobu, Bülent, (1997), İşletme Matematiği, Avcıol Basım Yayın, İstanbul.

Ders Kaynakları

Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. X
2 Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. X
3 Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. X
4 Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. X
5 Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. X
6 Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. X
7 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
8 Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 90
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 5 10
Ödev 1 5 5
Sözlü Sınav 1 1 1
Final 1 5 5
Toplam İş Yükü 122
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,88
Dersin AKTS Kredisi 5