| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İşletme Matematiği | ISL 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Genel Matematik dersinden başarılı olmak |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SAMET GÜNER |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. KAMİL TAŞKIN, Prof.Dr. SAMET GÜNER, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin sistematik ve sayısal düşünme yeteneğinin geliştirilmesi, problem çözme alışkanlıklarının kazandırılması ve teorik matematik bilgilerinin işletme problemlerine uygulanmasıdır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste, denklemler ve eşitsizlikler, tek değişkenli fonksiyonlar, permütasyon ve kombinasyon, finans matematiği, limit, türev, çok değişkenli fonksiyonlar, vektörler ve matrisler ve doğrusal programlama konularına değinilecektir |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
| 3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, |
| 4 | Çözüm metotlarını geliştirme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 5 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, |
| 6 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Problem Çözme, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Lineer Cebir ve Vektörler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 2 | Matrisler | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 3 | Matrislerde Temel İşlemler ve Uygulama Örnekleri | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 4 | Determinant ve Ters Matris | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 5 | Matrislerin Denklem Sistemlerinin Çözümünde Kullanılması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 6 | Doğrusal programlama | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 7 | Doğrusal programlamada modelleme | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 8 | Grafik Yöntem ile Çözüm | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Simpleks Yöntem ve Standart Formun Oluşturulması | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 11 | Simpleks Yöntem (maksimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 12 | Simpleks Yöntem (minimizasyon) | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 13 | Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| 14 | Duyarlılık Analizleri ve Gölge Fiyatlar-2 | Ders kitabının ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu |
Balaban, Erdal., (2004), Temel Matematik ve işletme Uygulamaları, Literatür Yayıncılık, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | Tulunay, Yılmaz, (2006), İşletme Matematiği, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerimiz işletme yönetimi konusunda temel bilgilere sahip olacaklar. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerimiz ekipler halinde çalışabilecek ve işletme yönetimi görevlerinde ekip üyeleriyle bilgi paylaşabilecekler. | X | |||||
| 3 | Öğrencilerimiz, işletme yönetiminin görevlerinde çözümler sunmak için sorunları belirleyecek ve analiz edecekler. | X | |||||
| 4 | Öğrencilerimiz işletme süreci ve görevleri ile ilgili projelerde yer alacaklardır. | X | |||||
| 5 | Öğrencilerimiz iş idaresinin görevlerini tamamlamak için sorumluluk kabul edeceklerdir. | X | |||||
| 6 | Öğrencilerimiz çalışma ortamındaki etik sorunları tanımlayacak ve çözümler üreteceklerdir. | X | |||||
| 7 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini teknoloji destekli araçlar ve yazılı iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| 8 | Öğrencilerimiz bilgi ve önerilerini yazılı ve sözlü iletişim becerileri ile aktarabilirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Matematiksel kavramları ve kelimeleri işletmeci gözüyle tanıma, anlama ve açıklama | ||||||||
| 2 | Problemleri tanıma ve matematiksel olarak ifade etme | ||||||||
| 3 | Uygun modelleri kurma ve problemden probleme farklı teknikleri uyarlama | ||||||||
| 4 | Çözüm metotlarını geliştirme | ||||||||
| 5 | Karmaşık işletme problemlerini sistematik düşünme yöntemleri ile tanıma ve çözme | ||||||||
| 6 | Bulunan çözümlerin işletmeci gözüyle yorumlanması ve karar desteği amaçlı kullanılması becerileri öğrenciye kazandırılacaktır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 122 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||