| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Rehberlik | EBB 404 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. TAYFUN DOĞAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Psikolojik danışmanlık ve rehberliğin temelleri, psikolojik danışmanlık ve rehberlik, rehberliğin amaçları, rehberliğin ilkelerini anlama |
| Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Rehberliğin Amaçları, Rehberliğin İlkeleri, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar | Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder | Örnek Olay, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
| 3 | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | Anlatım, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir. | Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 5 | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini güncel gelişmeler ışığında değerlendirir. | Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Temelleri | |
| 3 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik | |
| 4 | Rehberliğin Amaçları | |
| 5 | Rehberliğin İlkeleri | |
| 6 | Öğrenci Kişilik Hizmetleri ve Rehberlik | |
| 7 | Ara Sınav | |
| 8 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | |
| 9 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Geliştirilmesi | |
| 10 | Psikolojik Danışmanlık ve Psikoterapi | |
| 11 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberliğin Etik Kuralları | |
| 12 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Araştırma | |
| 13 | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlikte Değerlendirme | |
| 14 | Genel Tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | KARAHAN Fikret, SARDOĞAN Mehmet, Psikolojik Danışma Ve Psikoterapide Kuramlar, Nobel Yayınları, Ankara,2000. TAN Hasan,Psikolojik Yardım İlişkileri Danışma ve Pisikoterapi, Meb. Yayınları, Ankara 1990. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Eğitimde psikolojik danışma ve rehberliğin yeri,önemi ve işlevini ifade eder | |||||||||||||||
| 3 | Psikolojik danışma ve rehberlikte hizmet alanları arasındaki benzerlik ve farklılıkları ayırt eder. | |||||||||||||||
| 4 | Rehberlikte temel tutum ve anlayış geliştirir. | |||||||||||||||
| 5 | İlgili yönetmeliklere göre öğretmenlerin rehberlik hizmetlerindeki görev ve sorumluluklarını geliştirir. | |||||||||||||||
| 6 | Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerini güncel gelişmeler ışığında değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 94 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||