Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli Iv (Spor Felsefesi ve Olimpizm) | BSE 438 | 8 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. NESİM YALVARICI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sporun İçeriğinde Var Olan Kavramlarla İlgili Bilgi Üretme |
Dersin İçeriği | Sporda Erdem Sayılan Değerlerle Olimpizm ve Olimpik Ruh ile İnsanlık Ailesine Barış ve Esenlik Getirecek Bir Olguyu ve Bu Olgunun Bireyde Davranış Haline Gelebilmesine Katkı Sağlamak. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Olimpik hareketin kaynaklarını bilir ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Olimpizm felsefesini kavrar | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Spor felsefesini kavrar | Soru-Cevap, Anlatım, Grup Çalışması, | Sınav, Sözlü Sınav, |
4 | Sporda ahlaki sorunları tartışır. | Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, | Sözlü Sınav, Sınav, |
5 | Olimpiyat oyunlarınıj tarihçesini bilir ve anlatır. | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Ödev, Sözlü Sınav, |
6 | Olimpizm felsefesini benimser ve anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Felsefe Nedir? | kaynaklardan ilgili konular |
2 | Spor ve Felsefenin İlişkisi | kaynaklardan ilgili konular |
3 | Spor Felsefesinin Konusu | kaynaklardan ilgili konular |
4 | Sporda Geçen Terimlerin Felsefi Değerleri | kaynaklardan ilgili konular |
5 | Sporda Etik ve Estetik | kaynaklardan ilgili konular |
6 | Sporda Ahlaki Sorunlar | kaynaklardan ilgili konular |
7 | ara sınav | |
8 | Antik ( Klasik ) Olimpiyatlar | kaynaklardan ilgili konular |
9 | Modern Olimpiyatlar | kaynaklardan ilgili konular |
10 | Olimpizm ve Olimpik Ruh | kaynaklardan ilgili konular |
11 | Olimpizm Felsefesi | kaynaklardan ilgili konular |
12 | Evrensel Barış ve Spor | kaynaklardan ilgili konular |
13 | Niçin Spor Yapılmalı? | kaynaklardan ilgili konular |
14 | Olimpiyatlarda Olimpiyat Ruhunu Tehdit Eden Gelişmeler | kaynaklardan ilgili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Muhtelif Kaynaklar |
Ders Kaynakları | Spor ve Olimpizm (Prof.Dr. Atilla ERDEMLİ) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |