Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ab Seçmeli II (Atletizm Öğretim Yöntemleri) | BSE 333 | 5 | 3 + 1 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Atletizm dersinden başarılı olmuş olmak |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Atletizm teknik ve taktik uygulamalar |
Dersin İçeriği | Atmalar, atlamalar ve koşularla ilgili tüm teknik ve taktik çalışmaları, kuralları ve antrenman metotları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atletizmin branşlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
2 | Dekatlon ve pentatlon, heplatlon kurallarını bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
3 | Kısa ve Uzun Mesafe Engelli koşu tekniğini bilir ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav, |
4 | Atmalardaki temel teknikleri bilir ve uygular | Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Sınav, Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
5 | Atlamalardaki temel Teknikleri Bilir ve uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | Sözlü Sınav, Performans Görevi, Sınav, |
6 | Bayrak değiştirme tekniğini bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Atletizmin tanımı, sınıflandırılması, Yarış kuralları | |
2 | Kısa ve Uzun Mesafe Koşu Tekniği ve Çıkış Şekilleri | |
3 | Gülle Atmanın Tekniğinin öğretimi | |
4 | Gülle Atmanın Tekniğinin öğretimi | |
5 | Engel geçme Tekniğinin öğretimi | |
6 | Engel geçme Tekniğinin öğretimi | |
7 | Bayrak Değiştirme Tekniğinin öğretimi | |
8 | Ara sınav | |
9 | Disk Atma/ Cirit Atma Tekniğinin öğretimi | |
10 | Atmalar taktik ve teknik | |
11 | Atmalar taktik ve teknik | |
12 | Atlamalar ile teknik ve taktik | |
13 | Atlamalar ile teknik ve taktik | |
14 | Koşularla ilgili taktik ve uygulamalar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İŞLER M. “Atletizm” 1997 Ankara |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |