| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ab Seçmeli I (Halter) | BSE 254 | 4 | 3 + 1 | 4 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Halter branşı ile ilgili temel bilgi ve becerilere sahip olma. |
| Dersin İçeriği | Temel tekniklerin, teorik ve uygulamalı olarak verilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halter tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimini bilir | Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Halter antrenman programlarının planlanlayabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Sınav, |
| 3 | Halter de çalışma metodlarını bilir ve uygular | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Halter öğretim basamaklarını bilir | Anlatım, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Halter sporcularının beslenme ve diyet şekillerini bilir | Bireysel Çalışma, Anlatım, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 6 | Halter de silkme ve koparma tekniklerini bilir ve uygular | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Performans Görevi, Sözlü Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Halter tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimi | |
| 2 | Koparma tekniği- teknik koparma; Koparma tekniğinin uygulanması | |
| 3 | Genel hatalar ve Düzeltme çalışmaları | |
| 4 | Koparma tekniğini geliştiren yardımcı egzersizler | |
| 5 | Silkme tekniği- temel silkme; Silkme tekniğinin uygulanması | |
| 6 | Genel hatalar ve Düzeltme çalışmaları | |
| 7 | Ara Sınav; | |
| 8 | Silkme tekniğini geliştiren yardımcı egzersizler | |
| 9 | Koparma tekniğinin biomekanik analizi | |
| 10 | Omuzlama ve silkme Hareketlerinin biomekanik analizi | |
| 11 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
| 12 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
| 13 | Halter antrenman programlarının planlanması | |
| 14 | Genel tekrar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Uluslararası Halter Antrenörleri Seminer Notları, T.M.O.K., İstanbul, 1985 YAZICI, Ç., Halter Temel Ağırlık Çalışmaları ve Güç Geliştirme |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | ||||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | ||||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | ||||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halter tarihçesi ve ülkemizdeki gelişimini bilir | |||||||||||||||
| 2 | Halter antrenman programlarının planlanlayabilir | |||||||||||||||
| 3 | Halter de çalışma metodlarını bilir ve uygular | |||||||||||||||
| 4 | Halter öğretim basamaklarını bilir | |||||||||||||||
| 5 | Halter sporcularının beslenme ve diyet şekillerini bilir | |||||||||||||||
| 6 | Halter de silkme ve koparma tekniklerini bilir ve uygular |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 4 | 8 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||