Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Gk Seçmeli I (Etkili İletişim Becerileri) BEB 221 3 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Öğr.Gör. KERİM KARABACAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Nurullah ÇELİK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Kişilerarası iletişimin metodları ile iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri öğrenmesi amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği Kişilerarası iletişimin tanımı; iletişim modeli, iletişim unsurları ve özellikleri, etkili dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.), iletişimi kolaylaştıran etkenler, duyguların iletişimde rolü ve kullanılması, iletişimde çatışma ve önlenmesi, öğrenci, öğretmen, veli iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar, iletişim uygulamaları.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Kişilerarası iletişimin tanımını öğrenir. Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Sözlü Sınav,
2 İletişim modeli, iletişim unsurları ve özelliklerini öğrenir. Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi, Sınav,
3 Dinleme ve geri bildirim, kişilerarası iletişimi engelleyen etkenleri öğrenir. Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Sözlü Sınav, Sınav, Performans Görevi, Ödev,
4 İletişimi kolaylaştıran etkenler ile duyguların iletişimde rolü ve kullanılmasını öğrenir. Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma, Performans Görevi, Sözlü Sınav, Sınav,
5 İletişimde çatışma ve önlenmesini öğrenir. Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav, Sınav, Ödev,
6 İletişim unsur ve özelliklerini öğrenir Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev, Sınav, Sözlü Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kişilerarası iletişimin tanımı
2 Kişilerarası iletişimin tanımı iletişim modeli Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı ile derse girerken teslim edilecek.
3 Kişilerarası iletişimin tanımı iletişim modeli iletişim unsurları ve özellikleri Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı ile derse girerken teslim edilecek.
4 Etkili dinleme ve geri bildirim Dinlemenin ve dikkatin önemi ile ilgili olarak bir sayfa yazı açıklama yapılarak derse getirilecek.
5 Kişilerarası iletişimi engelleyen etkenler (kaynak, kanal, alıcı, vb.) İletişimi engelleyen etkenler yazılı olarak yazılarak derin başında teslim edilecek.
6 İletişimi kolaylaştıran etkenler İletişimi kolaylaştıran etkenler yazıl olarak dersin başında teslim edilecek.
7 Duyguların iletişimde rolü Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa elyazısı ile açıklanarak derse girişte teslim edilecek.
8 Duyguların iletişimde kullanılması Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı ile yazılacak
9 YIL İÇİ SINAV
10 İletişimde çatışma ve önlenmesi İletişimde çatışmanın nasıl önlenebileceğine ilişki bir sayfalık bir açıklama derse girişte teslim edilecek.
11 Öğrenci ile iletişiminde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Öğrenilere göre, Öğretmenlerin öğrenci ile iletişiminde nelere dikkat etmesi gerektiği el yazısı ile bir sayfa olarak açıklanacak ve derse girişte teslim edilecek.
12 Öğretmen ile iletişimde dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı olarak derse girişte teslim edilecek.
13 Veli ile dikkat edilmesi gereken önemli hususlar Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı olarak açıklanacak, derse girişte teslim edilecek.
14 İletişim uygulamaları Konu ilgili kaynaklardan taranacak ve bir sayfa el yazısı ile yazılacak
Kaynaklar
Ders Notu Power point sunusu
Ders Kaynakları [1] Recep Tayfun, (2007). “Etkili İletişim ve Beden Dili” Ankara: Nobel Yayınları.
[2] Oğuz Saygın, (2007). “İnsanları Tanıma Sanatı / Etkili İletişimin 6 Temel Yolu”. İstanbul: Yakamoz Yayınevi.
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır X
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. X
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler.
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır.
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular.
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir.
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. X
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 55
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
1. Performans Görevi (Uygulama) 5
2. Kısa Sınav 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Ödev 2 14 28
Performans Görevi (Uygulama) 1 16 16
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6