| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Genel ve Artistik Jimnastik | BEB 205 | 3 | 3 + 1 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. EMEL MİMAROĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Jimnastik ile ilgili temel becerilerini geliştirebilme |
| Dersin İçeriği | Jimnastik ile ilgili genel kuramsal bilgilerin aktarımı, temel beceri ve tekniklerin öğretimi konuları ele alınmaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
| 2 | Bütün organ ve sistemleri seviyesine göre çalıştırabilir. | Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
| 3 | Hareketlere başlamadan önce ısınma devresindeki genel prensipleri öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Performans Görevi, |
| 4 | Cimnastik aletleri kullanım becerisi gelişir, seri çalışmalar yapabilir | Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, Anlatım, | Performans Görevi, |
| 5 | Temel Akrobatik hareketleri öğrenir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 6 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilir. | Gösteri, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 7 | Grup ile işbirliği içinde çalışabilir | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Tanım, tarihçe ve kurallar | |
| 2 | Düzen Alıştırmaları | |
| 3 | Jimnastik Duruşları,Tören yürüyüşleri | |
| 4 | Bireysel ve eşli serbest hareketler | |
| 5 | Ara sınav | |
| 6 | jimnastik sopası, Atlama ipi, lobut alıştırmaları | |
| 7 | jimnastik sopası, Atlama ipi, lobut alıştırmaları | |
| 8 | Koreografi oluşturma çalışmaları | |
| 9 | Yer cimnastiğinde temel teknik hareketler | |
| 10 | Öne, geriye takla uygulaması | |
| 11 | Yunus takla-Amud takla uygulaması | |
| 12 | Erişme,kartvil,überşlak,flik-flak uygulamaları | |
| 13 | Koreografi oluşturma çalışmaları | |
| 14 | Koreografi oluşturma çalışmaları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | ||||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | ||||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | X | |||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | X | |||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | X | |||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel becerilerle ilgili sunu yapabilir. | |||||||||||||||
| 2 | Bütün organ ve sistemleri seviyesine göre çalıştırabilir. | |||||||||||||||
| 3 | Hareketlere başlamadan önce ısınma devresindeki genel prensipleri öğrenir. | |||||||||||||||
| 4 | Cimnastik aletleri kullanım becerisi gelişir, seri çalışmalar yapabilir | |||||||||||||||
| 5 | Temel Akrobatik hareketleri öğrenir. | |||||||||||||||
| 6 | Yaratıcılık becerilerini kullanarak koreografiler yapabilir. | |||||||||||||||
| 7 | Grup ile işbirliği içinde çalışabilir |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 3 | 3 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||