Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Atletizm BEB 107 1 3 + 1 4 6
Ön Koşul Dersleri -
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş.Gör. Sevinç NAMLI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Atletizmin tanımı,tarihçesi, Branşları, Temel teknikler ve kuralların öğretimi.
Dersin İçeriği Koşu, Yürüyüş, Atma, Atmaların temel teknik, yarışma kural ve becerileri, dekatlon-pentatlon ve heplatlon gibi çoklu yarışmaların kural, bilgi ve becerileri.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Atletizm hakkında tanım ve kavramları bilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
2 Atletizmin branşlarını bilir. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Performans Görevi, Sınav,
3 Dekatlon ve pentatlon, heplatlon kurallarını bilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Kısa ve Uzum Mesafe Koşu ve Çıkış tekniklerini bilir Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav,
5 Kısa ve Uzum Mesafe Engelli koşu tekniğini bilir ve uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Performans Görevi, Ödev,
6 Atmalardaki temel teknikleri bilir ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav,
7 Atlamalardaki temel Teknikleri Bilir ve uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Sınav, Performans Görevi,
8 Bayrak değiştirme tekniğini bilir ve uygular Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Performans Görevi, Sınav, Sözlü Sınav,
9 Teknik branşların alan ölçülerini bilir ve uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Ödev, Sınav, Performans Görevi,
10 Yürüyüş mesafelerini ve tekniğini bilir ve uygular Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Atletizmin tanımı, sınıflandırılması, Yarış kuralları (1) sayfa 5-15
2 Kısa ve Uzun Mesafe Koşu Tekniği ve Çıkış Şekilleri (1) sayfa 20-30
3 Gülle Atmanın Tekniğinin Teorik bilgisi (1) sayfa 32-44
4 Gülle Atmanın Tekniğinin öğretimi (1) sayfa 47-59
5 Kısa mesafe engel geçme Tekniğinin teorik bilgisi
6 Kısa mesafe engel geçme tekniğinin öğretimi
7 Bayrak Değiştirme Tekniğinin Teorik bilgisi
8 Bayrak Değiştirme Tekniğinin öğretimi (1) sayfa 61-70
9 Ara Sınav
10 Cirit Atma Tekniğinin Teorik bilgisi
11 Cirit Atma Tekniğinin öğretimi
12 Disk Atma Tekniğinin Teorik bilgisi
13 Disk Atma Tekniğinin öğretimi
14 Genel tekrar
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları Temel Atletizm-Ahmet KETEN
Atletizm Teorisi-Nurullah CANDAN
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. X
2 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır
3 Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. X
4 Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır
5 Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar X
6 Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır.
7 Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. X
8 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. X
9 Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. X
10 Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. X
11 Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. X
12 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır.
13 Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar.
14 Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır.
15 Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 20
1. Performans Görevi (Uygulama) 15
2. Performans Görevi (Uygulama) 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 2 10 20
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 151
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,04
Dersin AKTS Kredisi 6