| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ab Seçmeli III (Spor ve Oyun Eğitimi) | BSE 433 | 7 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLTEN HERGÜNER |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Sevinç NAMLI |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Okul öncesi dönemde oyunun önemini kavratmak ve çocuğun gelişimine katkılarını öğretmek Ayrıca;Oyun evrelerini öğrenebilme Oyun çeşitlerini öğrenebilme oyunların sınıflandırılmasını kavrama Geleneksel oyunların özelliklerini kavrama Araçlı, araçta, araçsız oyun örneklerinin hazırlanıp uygulamak |
| Dersin İçeriği | Okul öncesi eğitimde oyunun önemi, evreleri, çeşitleri, oyunun yapısal temelleri, eğitsel oyunların sınıflandırılması, ( oyunun karakterine göre, oyunu seçmede ve oynamada etkili olan özelliklerine göre) . Gelenekseloyun örnekleri. Araçlı, araçta, araçsız yapılan oyun örnekleri, okul öncesi eğitim kurumlarında uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Oyunun Tanımı.çeşitleri ve faydalarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 2 | Çocuklar için oyunun ve hareket eğitiminin önemini bilir. | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 3 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 4 | Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, |
| 5 | Okul öncesi dönemde oyunun önemini ve oyunun çocuğun gelişimine etkilerini bilir. | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Ödev, Sözlü Sınav, Sınav, |
| 6 | Oyunda dikkat süresi ve oyunlardaki tehlikeleri bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Anlatım, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
| 7 | Oyunda disiplin, ödül ve ceza uygulamalarını bilir. | Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, | Performans Görevi, |
| 8 | Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajlarını bilir. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Sözlü Sınav, Sınav, |
| 9 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin ders planını hazırlayabilir. | Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama, | Performans Görevi, |
| 10 | Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunar ve tartışır. | Tartışma, Bireysel Çalışma, Gösteri, | Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Oyunun Tanımı, çeşitleri ve faydaları | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 2 | Çocuklarda hareket eğitimi | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 3 | Öğrenme ve öğretim ilkeleri; Çocuk nasıl öğrenir? | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 4 | Çocuğun gelişiminde hareket eğitiminin yeri ve önemi | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 5 | Sportif Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri dersinin uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkelerin kavratılması | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 6 | Okul öncesi dönemde oyun ve gelişim | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 7 | Oyunda dikkat süresi,oyunlardaki tehlikeler | |
| 8 | Çocuklara oyun öğretiminin nedenleri | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 9 | Ara Sınav | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 10 | Oyunda disiplin. Ödül ve cezanın gerekliliği ve uygulanması | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 11 | Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajları | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 12 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin planlanması ve ders planın hazırlanması | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 13 | Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunulması ve tartışılması. | kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
| 14 | FİNAL |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Hazar, M., beden eğitimi ve sporda oyunla eğitim, (2006),Tututay , 5. Baskı, Ankara Çoban, B., ortaöğretimde ve üniversitelerde eğitsel oyunlar, (2006), Nobel basımevi,Ankara |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Öğrencilerin ilgi ve ihtiyaçlarını sıralar; öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine uygun öğretme ve öğrenme sürecine katılımını tanımlar. | X | |||||
| 2 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini kullanır | X | |||||
| 3 | Spor ile ilgili yasal dayanaklar ve mesleki mevzuat hakkında bilgiyi tanımlar. | X | |||||
| 4 | Türk Milli Eğitim Sistemi temel ilkelerini bilir ve kullanır | X | |||||
| 5 | Öğrencilerin kendi gelişimlerinİ değerlendirir ve bu sonuçları öğretimi geliştirmek için tasarlar | X | |||||
| 6 | Öğretmenlik meslek bilgisi derslerinde edinilen bilgileri uygulayabilme, ayrıca Beden Eğitimi ve Spor alanında yeterli düzeyde bilgi sahibi olma ve yazılı, sözlü olarak aktarır. | X | |||||
| 7 | Öğretim kalitesini arttırmak için gerekli bilişim,iletişim ve öğretim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
| 8 | Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili kavramları, fikirleri, bilimsel yöntemlerle inceler ve değerlendirir, problem ve konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler belirler. | X | |||||
| 9 | Alan öğretimine yönelik etkinlikler düzenler, uygun öğretim materyallerini seçer ve kullanır. | X | |||||
| 10 | Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri derslerinde edindiği bilgilerle hareket öğretim basamaklarını uygular. | X | |||||
| 11 | Öğrencileri yeteneklerine göre spor branşlarına yönlendirir. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeyi benimseme,yeniliğe açık olma, kendisini ve kurumunu geliştirmede etkin rol alır. | ||||||
| 13 | Spor organizasyonları yapabilir, 23 Nisan-19 Mayıs bayramlarına hazırlık yapar. | ||||||
| 14 | Öğrencileri yaş grubu ve seviyelerine uygun sportif yüklenme ve antrenman yöntemleri kullanır. | ||||||
| 15 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri izleyip yeterli düzeyde anlayabilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Oyunun Tanımı.çeşitleri ve faydalarını bilir | |||||||||||||||
| 2 | Çocuklar için oyunun ve hareket eğitiminin önemini bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Öğrenme ve öğretim ilkelerini bilir | |||||||||||||||
| 4 | Beden eğitimi ve oyun etkinlikleri uygulamalarda dikkat edilmesi gereken ilkeleri bilir. | |||||||||||||||
| 5 | Okul öncesi dönemde oyunun önemini ve oyunun çocuğun gelişimine etkilerini bilir. | |||||||||||||||
| 6 | Oyunda dikkat süresi ve oyunlardaki tehlikeleri bilir. | |||||||||||||||
| 7 | Oyunda disiplin, ödül ve ceza uygulamalarını bilir. | |||||||||||||||
| 8 | Geleneksel oyunların ve güncel oyunların avantaj ve dezavantajlarını bilir. | |||||||||||||||
| 9 | Beden eğitimi ve oyun öğretiminin ders planını hazırlayabilir. | |||||||||||||||
| 10 | Araçla, araçsız hazırlanan oyun örneklerinin sınıfta sunar ve tartışır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| 2. Performans Görevi (Uygulama) | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 105 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||