Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sürdürülebilir Kalkınma ve Eğitim | EBB 021 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. GÖZDE SEZEN GÜLTEKİN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Sürdürülebilirlik kavramını ve kullanım alanlarını kavratmak, sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisinin tespit edilmesini sağlamak ve bu alanda öğrencilere bilgi, beceri, tutum ve davranışlar kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Ekonomi ve temel kavramlar, Eğitim ve ekonomi ilişkisi, Kalkınma ve eğitim ilişkisi, Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi, Küreselleşme ve eğitim ilişkisi, Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisi, Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar, Sürdürülebilirliğin teorik temelleri, Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi, TBL yaklaşımına göre sürdürülebilir kalkınma ve eğitim, Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal ve uluslararası örnek olayların incelenmesi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
2 | Eğitim ve kalkınma ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
3 | Eğitim ve küreselleşme ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
4 | Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
5 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin örnek verir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve temel kavramlar | |
2 | Ekonomi ve temel kavramlar | |
3 | Eğitim ve ekonomi ilişkisi | |
4 | UNDP- İnsani Gelişme Raporu | |
5 | Ulusal ve uluslararası kalkınma planlarının incelenmesi | |
6 | Küreselleşme ve eğitim ilişkisi | |
7 | Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisi | |
8 | Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar | |
9 | Sürdürülebilirlik ve temel kavramlar | |
10 | Sürdürülebilirliğin teorik temelleri | |
11 | Sürdürülebilirlikle ilgili ulusal ve uluslararası raporların incelenmesi | |
12 | TBL yaklaşımına göre sürdürülebilir kalkınma ve eğitim | |
13 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin ulusal örnek olayların incelenmesi | |
14 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin uluslararası örnek olayların incelenmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Eğitim ve ekonomi ilişkisini açıklar. |
2 | Eğitim ve kalkınma ilişkisini açıklar. |
3 | Eğitim ve küreselleşme ilişkisini açıklar. |
4 | Küreselleşme ve sürdürülebilirlik ilişkisini açıklar. |
5 | Sürdürülebilirliğin teorik temellerini bilir. |
6 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitim ilişkisini açıklar. |
7 | Sürdürülebilir kalkınma ve eğitime ilişkin örnek verir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
3. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |