Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Karakter ve Değer Eğitimi | EBB 014 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | Karakter ve değer eğitimi dersinin amacı, öğretmen adaylarının ahlak, etik, değer, karakter, mizaç gibi temel kavramları anlamlandırmaları başta olmak üzere, öğretmen adaylarına değerler eğitiminin gerekliliğine ilişkin farkındalık kazandırmak ve evrensel değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmeye katkıda bulunabilmeleri amacıyla kuramsal temeller çerçevesinde uygulamalar yapmaktır. |
Dersin İçeriği | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar, karakter gelişimi ve eğitimi, karakter gelişiminde aile, çevre ve okul; değer tanımı ve sınıflandırılması, değerlerin kaynakları, değerler eğitiminin gerekçeleri, karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşımlar, karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. | Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav, Ödev, |
3 | Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta | Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar | |
2 | Karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri | |
3 | Karakter gelişimi ve eğitimi | |
4 | Karakter gelişiminde aile, çevre ve okul | |
5 | Değer tanımı ve sınıflandırılması | |
6 | Değerlerin kaynakları ve karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü | |
7 | Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi | |
8 | Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları | |
9 | ARASINAV | |
10 | Öğretim programlarında değerler | |
11 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
12 | Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler | |
13 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. | |
14 | Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Aktepe, V. ve Gündüz, M (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Yayıncılık. Aydın, M. Z. ve Gürler, Ş. A. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları. Ersoy, A. F. ve Ünüvar, P. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. Güngör, E. (2000). Değerler psikolojisi üzerine araştırmalar. (2. Basım). İstanbul: Ötüken Neşriyat. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 30 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Kısa Sınav | 1 | 3 | 3 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 91 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |