Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Karakter ve Değer Eğitimi EBB 014 0 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi MERYEM KARATAŞ
Dersi Verenler Doç.Dr. EBRU UZUNKOL,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Elife Nur SAYDAM

Dersin Kategorisi Genel Eğitim
Dersin Amacı

Karakter ve değer eğitimi dersinin amacı, öğretmen adaylarının ahlak, etik, değer, karakter, mizaç gibi temel kavramları anlamlandırmaları başta olmak üzere, öğretmen adaylarına değerler eğitiminin gerekliliğine ilişkin farkındalık kazandırmak ve evrensel değerleri benimsemiş bireyler yetiştirmeye katkıda bulunabilmeleri amacıyla kuramsal temeller çerçevesinde uygulamalar yapmaktır. 

Dersin İçeriği

Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar, karakter gelişimi ve eğitimi, karakter gelişiminde aile, çevre ve okul; değer tanımı ve sınıflandırılması, değerlerin kaynakları, değerler eğitiminin gerekçeleri, karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşımlar, karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü; eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi; Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları; karakter ve değer eğitiminde rol model olarak öğretmen.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Karakter ve değer eğitimine temel oluşturacak kavramları açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
2 Karakter ve değer eğitiminin gerekliliğini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Sınav, Ödev,
3 Karakter ve değer eğitimine ilişkin yaklaşım, yöntem ve teknikler hakkında bilgi sahibi olur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Sınav, Ödev, Performans Görevi,
4 Farklı yaklaşım, yöntem ve tekniklerden yararlanarak karakter ve değer eğitimine yönelik uygulamalar tasarlar. uygulamalar ta Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Karakter ve değer eğitimi ile ilgili temel kavramlar
2 Karakter ve değer eğitiminin gerekçeleri
3 Karakter gelişimi ve eğitimi
4 Karakter gelişiminde aile, çevre ve okul
5 Değer tanımı ve sınıflandırılması
6 Değerlerin kaynakları ve karakter ve değer eğitiminde birlikte yaşama kültürü
7 Eğitim felsefesi ve hedefleri yönünden karakter ve değer eğitimi
8 Türkiye’de ve Dünya'da değerler eğitimi uygulamaları ve araştırmaları
9 ARASINAV
10 Öğretim programlarında değerler
11 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler
12 Karakter ve değer eğitiminde kullanılan yaklaşım, yöntem ve teknikler
13 Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma.
14 Değer eğitimi yaklaşımları kullanılarak etkinlik tasarlama ve uygulamalar yapma.
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Aktepe, V. ve Gündüz, M (2019). Karakter ve Değer Eğitimi. Pegem Yayıncılık. 

Aydın, M. Z. ve Gürler, Ş. A. (2012). Okulda değerler eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.

Ersoy, A. F. ve Ünüvar, P. (2019). Karakter ve değerler eğitimi. Ankara: Anı Yayıncılık. 
Genç, S. Z. ve Beldağ, A. (2019). Karakter ve değer eğitimi. Ankara: Pegem Yayıncılık.

Güngör, E. (2000). Değerler psikolojisi üzerine araştırmalar. (2. Basım). İstanbul: Ötüken Neşriyat.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Uygulama) 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 91
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,64
Dersin AKTS Kredisi 4