| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Antropolojisi | EBB 005 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
| Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar | Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 2 | Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
| 3 | Öğrenci, kültürün eğitim boyutunda ne tür farklılaşmalar oluşturacağını açıklar. | Problem Çözme, | Sınav, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin amacı, içeriği, işlenişi ve kaynakların tanıtımı | |
| 2 | Antropoloji Nedir? Kültür Nedir? | |
| 3 | Kültürel Yaklaşımlar: Temel Antropoloji Kuramları | |
| 4 | Kültürel değişme ve kültürel etkileşim | |
| 5 | Eğitim antropolojisinin temel kavramları; Kültür, kültürleşme, kültürlenme, uyarlama, alt kültür, karşıt kültür, ortak kültür, moral değerlerin göreceliği vd. | |
| 6 | Eğitimin kültürel temelleri ve işlevleri | |
| 7 | Kültürler arası farklılaşma, eğitim ve öğrenme; okul kültürleri ve etnografileri | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Medya, kitle iletişim araçları, popüler kültür ve eğitim | |
| 10 | Küreselleşme | |
| 11 | Kültürel okuryazarlık ve eğitim | |
| 12 | ürk kültür ve medeniyet tarihinde sözlü ve yazılı edebi eserlerde eğitim | |
| 13 | Cinsiyet ve Toplumsal Cinsiyet ve Eğitim | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğrenci, eğitimin antropolojik temellerini kavrar |
| 2 | Öğrenci, eğitim ve antropoloji arasındaki ilişkiyi kavrar |
| 3 | Öğrenci, kültürün eğitim boyutunda ne tür farklılaşmalar oluşturacağını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||