Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi | EFG 007 | 0 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan hakları ve demokrasi kavramının evrensel temel ilkelerini ve özelliklerini bilir. Ülkenin eğitim amaçları doğrultusunda insan hakları ve demokrasi eğitiminin özelliklerini ve uygulama boyutunu açıklar. |
Dersin İçeriği | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi. Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak bireylerin yetiştirilmesi sorumluluğu, ailenin ve eğitim kurumlarının insan hakları ve demokrasi eğitimindeki rolü, Demokrasi eğitim programları, İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkleleri. Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları. Adalet ve eşitlik kavramları. İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar. Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
2 | İnsan haklarının türlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
3 | Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | Sözlü Sınav, |
4 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkelerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
5 | Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
6 | İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kuralları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
7 | Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sözlü Sınav, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimi | |
2 | İnsan haklarının türleri | |
3 | Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımları | |
4 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkeleri | |
5 | Hak, özgürlük ve sorumluluk kavramları | |
6 | Adalet ve eşitlik kavramları | |
7 | Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörler | |
8 | İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kurallar | |
9 | Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programları | |
10 | Okulöncesi eğitim ve ilkokul eğitim programında demokrasi eğitimi | |
11 | Orta öğretimde demokrasi eğitimi | |
12 | Yükseköğretim ve demokrasi eğitimi | |
13 | Demokratik okul ve sınıf ortamı | |
14 | Tartışma ve değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Gülmez, Mesut (2001) İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi, TODAİE Dağcı, İ., & Gökalp, E. (Ed.). (2012). İnsan hakları ve demokratikleşme süreci. Anadolu Üniversitesi.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Demokrasi ve insan hakları kavramlarının tarihsel gelişimini bilir. |
2 | İnsan haklarının türlerini açıklar. |
3 | Demokrasi anlayışları, ilkeleri, yaklaşımlarını bilir. |
4 | İnsan Hakları Evrensel Beyannamesi ve temel ilkelerini bilir. |
5 | Bir yaşam biçimi olarak demokrasinin geliştirilmesini sağlayacak faktörleri açıklar. |
6 | İnsan hakları ve demokrasi açısından etik kuralları bilir. |
7 | Okullarda uygulanan demokrasi ve insan hakları programlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,04 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |