| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Orduda Sosyal Hizmet | SHB 316 | 6 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. FİKRET EFE |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Orduda sosyal hizmetin tanımı, tarihçesi, kapsamı ve önemi, asker kültürü ve hiyerarşik yapısı, askeri ortamda psiko-sosyal sorunlar: nedenleri, teşhisleri ve çözüm yollarını sunan bilgilerin verilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Orduda sosyal hizmetin tanımı, önemi, kapsamı, işlevi, olağan ve olağan üstü durumlarda neler yapılmalı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ordu ve sosyal hizmeti tanımlar | Beyin Fırtınası, Anlatım, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 2 | Sosyal hizmetin orduda yaptığı hizmetleri açıklar | Grup Çalışması, Tartışma, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
| 3 | Ordu sosyal hizmetinin önemini sıralar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 4 | Olağan ve olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmetin fonksiyonunu tanımlar | Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, | Ödev, Sınav, |
| 5 | Meslek olarak sosyal hizmetin ordudaki durumunu açıklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grup Çalışması, | Sınav, Ödev, |
| 6 | Uygulamada karşılaşılan problemler ve çözüm yollarını tasarlar | Grup Çalışması, Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
| 7 | Terör ve savaş ortamlarında sosyal hizmetin görevini açıklar ve uygulamalar yapar | Bireysel Çalışma, Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, Grup Çalışması, | Ödev, Sınav, |
| 8 | ARASINAV |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 2 | Orduda sosyal hizmetin tanımı | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 3 | Orduda sosyal hizmetin önemi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 4 | Orduda sosyal hizmetin tarihçesi | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 5 | Orduda sosyal hizmetin işlevleri | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 6 | Olağan durumlarda orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 7 | Olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 8 | Savaş ve sosyal hizmet | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 9 | VİZE SINAVI | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 10 | Savaş esnasında sosyal hizmet uygulamaları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 11 | Savaş esnasında yetim kalan çocuklar | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 12 | Savaş esnasında dağılan aileler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 13 | Savaş esnasında uygulamada karşılaşılan problemler | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| 14 | Problemlere uygulanan değişik çözüm yolları | Önerilen kaynaklardan konu takibi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yıldırım, Kazım, Ders Notu, 2008, sakarya. |
| Ders Kaynakları | Mavili, Aktaş, Aliye, Orduda Sosyal Hizmet, Hacettepe Üniversitesi yayını, 2006, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal hizmet mesleki ve bilimsel alanı ile ilgili teorik bilgi ve pratikleri kullanabilme becerisi | ||||||
| 2 | Öğretim programlarında alan dışı dersler almış olması | ||||||
| 3 | Sosyal hizmet alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern bilişim teknoloji araçlarını seçme, geliştirme ve etkin biçimde kullanma becerisi | ||||||
| 4 | Sosyal hizmet bilimsel alanı ile ilgili tasarım, gözlem, veri toplama, analiz ve yorumlama becerisi | ||||||
| 5 | İnsan ilişkileri ve iletişim yeteneği; ekip çalışması yapabilme becerisi | ||||||
| 6 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi, en az bir tane yabancı dil bilgisi | ||||||
| 7 | Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme becerisi | ||||||
| 8 | Mesleki etik ve sorumluluk bilinci | ||||||
| 9 | Sosyal hizmet mesleki uygulamalarının evrensel insan hakları, bireysel ve toplumsal etkileri konusunda farkındalık | ||||||
| 12 | Sosyal hizmet alanındaki ve sistemindeki sorunları tespit, anlama, kuramsallaştırma, formülize etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun müdahale yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ordu ve sosyal hizmeti tanımlar | ||||||||||
| 2 | Sosyal hizmetin orduda yaptığı hizmetleri açıklar | ||||||||||
| 3 | Ordu sosyal hizmetinin önemini sıralar | ||||||||||
| 4 | Olağan ve olağanüstü durumlarda orduda sosyal hizmetin fonksiyonunu tanımlar | ||||||||||
| 5 | Meslek olarak sosyal hizmetin ordudaki durumunu açıklar | ||||||||||
| 6 | Uygulamada karşılaşılan problemler ve çözüm yollarını tasarlar | ||||||||||
| 7 | Terör ve savaş ortamlarında sosyal hizmetin görevini açıklar ve uygulamalar yapar | ||||||||||
| 8 | ARASINAV |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 80 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||