| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dilbilgisi II | ADE 218 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi DUDU UYSAL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yabancı dil olarak almanca öğrenenleri (DaF) C1 ve C2 seviyesine ulaştırmak |
| Dersin İçeriği | Gramer konularını hazırlık sınıfı ekseninden çıkarıp ileri seviyeye (oberstufe) taşırken ana ve yan cümle özelliklerini detaylandırmak. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Almanca Dilbilgisi temel kurallarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 2 | Almancanın ses ve şekil yapılarını algılar, imla ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 3 | Okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 4 | Kendini yazılı veya sözlü olarak ifade ederken Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 5 | Almanca Dilbilgisini çeviri alanında kullanma becerisini kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 6 | Almanca Dilbilgisini diğer derslere alt yapı oluşturacak şekilde kullanır ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| 7 | Dilbilgisi edinimi ile metinleri değerlendirir ve yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Syntax | |
| 2 | Nebensätze | |
| 3 | Konzessive Nebensätze | |
| 4 | Konsekutive Nebensätze | |
| 5 | Modale Nebensätze | |
| 6 | Finale Nebensätze | |
| 7 | Interrogative Nebensätze | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | haben + zu Infinitiv, sein + zu Infinitiv | |
| 10 | Konjunktiv I/ Konjunktiv II | |
| 11 | Direkte-und Indirekte Rede | |
| 12 | Nominalisierung | |
| 13 | Verbalisierung | |
| 14 | Allgemeine Wiederholung |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları |
| Ders Kaynakları | 1) Greyer, Schmitt(2012): Lehr-und Übungsbuch der deutschen Grammatik. Hueber Verlag 2)Reimann, Monika (2012): Grundstufen Grammatik für DaF, Hueber Verlag |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine Alman Dili ve Edebiyatında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgilere sahip olur. | X | |||||
| 2 | Alman Dili ve Edebiyatındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirir, karmaşık problem ve konuları belirler, analiz eder, tartışır; bilimsel kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirebilir. | X | |||||
| 3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda bilgilendirir; onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. | X | |||||
| 4 | Öğrenmeyi, öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | X | |||||
| 5 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | X | |||||
| 6 | Alman Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgileri takip edip kullanabilecek ve meslektaşları ile yetkinlik kazanılmış Almanca´yı Avrupa Dil Portfolyosuna göre B2 ve İngilizce´yi B1 seviyesinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
| 7 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yeterliliğine sahiptir. | X | |||||
| 8 | Alman Dili ve Edebiyatı ile ilgili konularda stratejik yönetim ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir, elde ettiği verileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanır. | X | |||||
| 9 | Alman Dili ve Edebiyatı’nın gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır ve geliştirir. | X | |||||
| 10 | Diller, Edebiyatlar ve Kültürlerarası bilimsel çalışmalar üretir, kendi kültürüne ve başka kültürlere katkıda bulunabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Almanca Dilbilgisi temel kurallarını tanımlar. | ||||||||||
| 2 | Almancanın ses ve şekil yapılarını algılar, imla ve noktalama işaretlerini doğru kullanır. | ||||||||||
| 3 | Okuma, yazma, konuşma ve anlama gibi temel yetilerde Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | ||||||||||
| 4 | Kendini yazılı veya sözlü olarak ifade ederken Almanca Dilbilgisini doğru olarak kullanır. | ||||||||||
| 5 | Almanca Dilbilgisini çeviri alanında kullanma becerisini kazanır. | ||||||||||
| 6 | Almanca Dilbilgisini diğer derslere alt yapı oluşturacak şekilde kullanır ve uygular. | ||||||||||
| 7 | Dilbilgisi edinimi ile metinleri değerlendirir ve yorumlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 128 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||