Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Dilbilgisi II TAR 298 4 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencinin temel ve orta düzeydeki Farsça metinleri okuma-anlama düzeyine ulaşması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Cümle yapısı
Bileşik Fiiller
Edilgen fiiller
Sıfat türleri
Zarf türleri

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Farsça dilinin alfabesini tanır Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav,
2 Farsça temel gramerinin bilgisini edinir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
3 Farsça temel cümleleri kurarak konuşabilir Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Performans Görevi,
4 Farsça kelime hazinesini geliştirir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Performans Görevi,
5 Farsça yazabilir Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Sınav, Ödev,
6 Farsça okuyabilir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Mürsel Öztürk, Farsça Dilbilgisi, Ankara: Murat Kitabevi, 2001.
Semine Bağçeban (Pirnezer), Farsi beraye ğeyre Farsi Zebanan, İran: Vezaret-e Ferheng ve Honer, 1350 (Ankara: Dil ve Tarih – Coğrafya Fakültesi Basımevi, 1985).
Ahmet Ateş- Abdülvehap Terzi, Frasça Grameri, İstanbul: Tercüman, 1982.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Sözlü Sınav 20
1. Ödev 10
2. Ödev 10
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)