Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Balkanlardaki Türk Demografyası | TAR 489 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU |
Dersi Verenler | Prof.Dr. EBUBEKİR SOFUOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Balkanların Demografik Yapısını Ortaya Koymak |
Dersin İçeriği | Balkanlarda yaşayan tüm etnik unsurlar |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Orta Asya?dan yapılan Türk Göçlerini ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Göçlerin rotalarını ve iskân noktalarını ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
3 | Balkanlardaki iskân noktalarını ortaya koyar. | Anlatım, Tartışma, Benzetim, | Sınav, Performans Görevi, |
4 | Göç eden Türklerin Balkan bölgelerindeki mücadelelerini ortaya koyar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, |
5 | Balkanlarda, Türk oldukları tartışmalı unsurların kimler olduklarını ortaya koyar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Orta Asya?dan yapılan Türk Göçleri ve Sebepleri | |
2 | Orta Asya?dan yapılan Türk Göçleri ve Sebepleri | |
3 | Orta Asya?dan yapılan Türk Göçlerinin İskân noktaları | |
4 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimleri(Avar, Hun, Kuman, Peçenek, Uzlar) | |
5 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimleri(Avar, Hun, Kuman, Peçenek, Uzlar) | |
6 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimleri(Avar, Hun, Kuman, Peçenek, Uzlar) | |
7 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimleri(Avar, Hun, Kuman, Peçenek, Uzlar) | |
8 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimlerinin bugünkü nesilleri(Goralılar, Torbeşler, Pomaklar) | |
9 | ARASINAV | |
10 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimlerinin bugünkü nesilleri(Goralılar, Torbeşler, Pomaklar) | |
11 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimlerinin bugünkü nesilleri(Goralılar, Torbeşler, Pomaklar) | |
12 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimlerinin bugünkü nesilleri(Goralılar, Torbeşler, Pomaklar) | |
13 | Balkanlara Göç eden Türk Kavimlerinin bugünkü nesilleri(Goralılar, Torbeşler, Pomaklar) | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Alp, İlker. Pomak Türkleri Kumanlar-Kıpçaklar. Edirne: Trakya Üniv. Yayınları, 2008 Erman Artun. Türk Halk Bilimi. 2. Baskı. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2005 -----------------. Halk Kültürü Araştırmaları. İstanbul: Kitabevi Yayınları, 2008 ----------------, Adana Köy Seyirlik Oyunlarından Örnekler, http://turkoloji.cu.edu.tr/HALKBILIM/3.php Çağ, Galip. ?Makedonya Yer İsimlerinde Osmanlı Öncesi ve Osmanlı Hakimiyeti Sırasında Türk Yerleşimine Dair İzler?. Şar Dağlarındaki Genetik Şifreler, Gora Abidesi. Editör: Ebubekir Sofuoğlu. İstanbul: Ukid Yayınları(ty) Erdem, Mustafa. Kırgız Türkleri Dini ve Sosyal Hayat. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları, 2005 Erdentuğ, Nermin. Hal Köyü´nün Etnolojik Tetkiki. 2. Baskı. Ankara: AÜ, DTCF Yayını, 1968 ----------------------, Sosyal Adet ve Gelenekler. Ankara: Kültür Bakanlığı yayını, 1977 Erqalieva, Jannat ve Nurhat Şakuzadaulı. Kazak Kültürü. Almatı: Katev Uluslar arası Eğitim ve Kültür Vakfı, Al-Farabi Kitabevi, 2000 Eröz, Mehmet. Türk Ailesi. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, 1977 ------------------. Yörükler. İstanbul: Türk Dünyası Araştırmaları Vakfı, 1991 Hersak, Emil. ?Avarlar; Etnik Yaratılış Tarihlerine Bir Bakış?. Türkler Ansiklopedisi (2)221-247. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 2002 Gökbel, Ahmet. Kıpçak Türkleri. İstanbul: Ötüken Neşriyat, 2000 Güngör, Harun. ?Geleneksel Türk Dininden Anadolu?ya Taşınanlar?. Yaşayan Eski Türk İnançları Bilgi Şöleni:Bildiriler. Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Türkiyat Araştırma Enstitüsü, 2007 Gumilöv, Lev Nikolayeviç. Hazar Çevrsinde Bin Yıl. Çeviren; Ahsen Batur. İstanbul: Birleşik Yayıncılık, 2000 Kadirzade, Kadir İbrahimoğlu. Adetler, inançlar ve Türklerin Soy Kütüğü Meselesi. Türkçesi: Ahmet Doğan,. Ankara: Akçağ Yayınları, 2005 Kalafat, Yaşar. Doğu Anadolu?da Eski Türk İnançlarının İzleri. 4.baskı. Ankara: Babil Yayınları, 2005 Karadavut, Zekeriya ve Mustafa Aksoy, ?Kırgız Gelenekleri ve Abramzon?, Türk Yurdu, 21 (Kasım 2001). Sayı:171 Kibar, Osman. Türk Kültüründe Ad Verme. Ankara: Akçağ Yayınları, 2005 Memişoğlu, Hüseyin. ?Pomaklar?. Diyanet Vakfı İslam Ansiklopedisi.(34) 320-322. Ankara: Diyanet Vakfı Yayınları, 2007 Pritsak, Omeljan. ?Türk-Slav Ortak Yaşamı; Güneydoğu Avrupa?nın Türk Göçebeleri?. Türkler Ansiklopedisi (2) 509-521. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 2002 Tezcan, Mahmut. Türk Aile Antropolojisi. Ankara: İmge Kitabevi, 2000 Yoloğlu, Güllü, Türklerin Aile Merasimleri, Türkiye Türkçesine Aktaran: Aljira Topalova. Ankara: Atatürk Kültür Merkezi Başkanlığı Yayınları, 1999 Vasary, Istvan. Kumanlar ve Tatarlar: Osmanlı Öncesi Balkanlar?da Doğulu Askerler(1185-1365). Çev. Ali Cevat Akkoyunlu. İstanbul: Yapı Kredi Yay., 2008 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |