Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk-Moğol İmparatorluğu Tarihi | TAR 267 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MUHAMMED BİLAL ÇELİK, |
Dersin Yardımcıları | YOK |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Türk-Moğol İmparatorluğunu siyasi, sosyal ve hâkimiyet anlayışı açısından kavrayabilme, |
Dersin İçeriği | Türk-Moğol İmparatorluğunun kurulması, genişlemesi ve Etkileri |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Cengiz Hanın eşitleri arasında ön plana çıkışını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav, Ödev, |
2 | Cengiz Hanın büyük bir imparatorluk kurmasını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Ödev, Performans Görevi, |
3 | Kendisinden sonraki devletleri ne şekilde etkilediğini yorumlar | Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
4 | Cengiz Handan sonra imparatorluğun durumunu değerlendirir | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
5 | İmparatorluğun devlet teşkilatını analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
6 | Cengiz Yasasının ortaya çıkışını açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Timuçinin Doğumu ve İlk Mücadeleleri | [1] Sayfa 29-112 |
2 | İmparatorluğun Kuruluşu | [1] Sayfa 135-154 |
3 | Cengiz Hanın Seferleri | [1] Sayfa 155-204 |
4 | Ögedey Han | [1] Sayfa 251-297 |
5 | Güyük Han | [1] Sayfa 298-317 |
6 | Möngke Han | [1] Sayfa 318-349 |
7 | Kubilay Han | [1] Sayfa 381-410 |
8 | Altın Ordu ve Rusya | [2] Sayfa 173-202 |
9 | ARASINAV | |
10 | Cengiz Yasası | [2] Sayfa 128-140 |
11 | Moğollarda Askeri Teşkilat | [2] Sayfa 141-152 |
12 | Moğolların Töreleri ve İnançları | [2] Sayfa 136 |
13 | Moğollarda İktisadi Hayat | [4] Sayfa 56-73 |
14 | Moğollarda Toplumsal Hayat | [4] Sayfa 74-132 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Jean Paul Roux, Moğol İmparatorluğu Tarihi, İstanbul: Kabalcı Yayınları, 20012- George Vernadsky, Moğollar ve Ruslar, İstanbul: Selenge, 20073- Abdülkadir Yuvalı, İlhanlılar Tarihi I, Kayseri 1994.4- B. Y. Vladimirstov, Moğolların İçtimai Teşkilatı, Ankara: TTK Yayınları, 1995. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. | X | |||||
2 | Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. | X | |||||
3 | Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. | X | |||||
4 | Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
5 | Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
6 | Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
7 | Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
9 | Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
10 | Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. | X | |||||
11 | Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Cengiz Hanın eşitleri arasında ön plana çıkışını kavrar | ||||||||||||||||
2 | Cengiz Hanın büyük bir imparatorluk kurmasını analiz eder | ||||||||||||||||
3 | Kendisinden sonraki devletleri ne şekilde etkilediğini yorumlar | ||||||||||||||||
4 | Cengiz Handan sonra imparatorluğun durumunu değerlendirir | ||||||||||||||||
5 | İmparatorluğun devlet teşkilatını analiz eder | ||||||||||||||||
6 | Cengiz Yasasının ortaya çıkışını açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |