Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Yakınçağ Avrupa Tarihi TAR 467 7 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri Yok
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI
Dersi Verenler Doç.Dr. TURGUT SUBAŞI, Prof.Dr. YÜCEL ÖZTÜRK,
Dersin Yardımcıları Yok
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Yakınçağda Avrupa’da meydana gelen siyasal, sosyal ve ekonomik gelişmelerin incelenmesi
Dersin İçeriği Yakınçağ da Avrupa’nın siyasi, sosyal ve ekonomik yönleri ele alınarak, Sanayi İnkılâbı sonrasında yaşanan sömürgecilik hareketlerinin, Avrupa dışındaki etkileri ve tüm dünyayı yeniden nasıl şekillendirdiği üzerinde durulacaktır. 1789 Fransız İhtilali ve Viyana kongresi sürecinden I. Dünya Savaşı’na kadar, Avrupa’da güçler dengesinin oluşum ve değişim dönemleri incelenecektir.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Yakınçağ da Avrupa’nın siyasi, sosyal ve ekonomik yapısını ve bu yapının değişim sürecini analiz eder Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
2 Fransız İhtilalinin neden ve sonuçlarını inceler Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev, Sınav,
3 Avrupa’da ki güçler dengesinin oluşum ve değişimini kavrar Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma, Sınav,
4 Viyana Kongresi´nden sonra Avrupa’daki yeni statü ve ittifaklar sistemini öğrenir Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
5 Avrupa da gelişen 1830 ve 1848 İhtilallerinin neden ve sonuçlarını değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
6 Birinci Dünya Savaşını hazırlayan sebep ve sonuçlarıyla birlikte savaş sonrası kurulan yenidünya düzeni analiz eder. Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Yakınçağ Başlarında Avrupa
2 Sanayi İnkılabı ve sömürge yarışının hızlanması
3 1789 Fransız İhtilalini Hazırlayan Ortam
4 1789 Fransız İhtilali
5 Fransız İhtilali ve Avrupa
6 Viyana Kongresi
7 Viyana Statüsün Korunması için Önlemler
8 Viyana Kongresine tepkiler: 1830 ve 1848 İhtilalleri
9 ARASINAV
10 İtalya’nın ve Almanya’nın Milli Birliğinin Kuruluşu
11 Kapitalizm, Sosyalizm Milliyetçilik ve Liberalizm
12 Sömürgecilik ve Blokların kurulması
13 Birinci Dünya Savaşını hazırlayan sebepler ve savaşın başlaması
14 Birinci Dünya Savaşı sonrası kurulan yenidünya düzeni
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları 1. Mustafa Akdağ, Yakın Çağ Dönemi - Avrupa Tarihi, Ankara, 2010
2. Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi 1789-1914, Ankara 1999
3. Rıfat Uçarol, Siyasi Tarih, İstanbul, 2000.
4. Oral Sander, Siyasi Tarih I-II, Ankara 1990
5. Hüner Tuncer, 19. yüzyılda Osmanlı- Avrupa İlişkileri 1814-1914, Ankara 2000.
6. Colin Mc. Evedy, Yakınçağ Tarih Atlası, (çev. Ayşen Anadol), İstanbul 2005
7. Norman Daives, Avrupa Tarihi, (çev. Burcu Çığman vd), Ankara 2006
8. Stephen J. Lee, Avrupa Tarihinden Kesitler (1789-1980), (çev. Ertürk Demirel), Ankara 2004
9. İlgili diğer güncel makale ve kitaplar
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5