Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Amerika Birleşik Devletleri Tarihi TAR 326 6 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ
Dersi Verenler Doç.Dr. FİKRETTİN YAVUZ,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Dersin amacı öğrencilere Amerika kıtasının keşfinden itibaren günümüze değin Amerika Birleşik Devletleri'nin tarihini, siyasi, sosyal ve kültürel değerlerini genel hatlarıyla aktarmaktır.

Dersin İçeriği

Amerika’nın keşfi, Koloni dönemi, Amerikan Bağımsızlık Savaşı, Amerikan Infirad politikası ve Monroe Doktrini ve etkileri. I.ve II. Dünya Savası sırasında Amerika. Soğuk Savaş Döneminde Amerika.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Amerika tarihinin önemli olaylarını kavrar Tartışma, Sınav, Ödev,
2 Avrupalı devletlerin Amerika üzerindeki etkilerini analiz eder Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
3 Amerikan bağımsızlık savaşı sürecini sorgular Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav, Ödev,
4 Amerika’nın dünya siyasetinde ön plana çıkma nedenlerini saptar Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Amerika ile diğer büyük devletleri karşılaştırır Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Ödev, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Kaynaklar ve Dersin İçeriğinin Tahlili
2 Amerika’nın İlk Yılları
3 Koloni Dönemi
4 Bağımsızlığa Giden Süreç
5 Avrupa Devletleri ve Amerikan Bağımsızlık Savaşı
6 Bağımsızlık Sonrası Amerika ve Batıya Doğru Genişleme
7 Amerika’nın İnfirad Politikası-Monroe Doktrini
8 19. Yüzyıl Amerika Tarihi-Kölelik-Büyüme ve Dönüşüm
9 ARASINAV
10 20. Yüzyıl Başında ve I. Dünya Savaşı’nda Amerika
11 İki Savaş Arası Dönemde ABD
12 Başkan Roosevelt ve Yeni Düzeni
13 II. Dünya Savaşı ve Sonrasında ABD
14 Sonuç ve Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu

ABD Tarihi Ders Notları

Ders Kaynakları

James West Davidson, Kısa Amerika Birleşik Devletleri Tarihi, Çev. Can Evren Topaktaş, Say Yayınları, İstanbul 2017.

Allan Nevins-Henry Steele Commager, ABD TARİHİ, çev. Halil İnalcık, Doğubatı Yayınları 2005.

Howard Zinn, Amerika Birleşik Devletleri Halklarının Tarihi, 1492den Günümüze, Çev. Sevinç Sayan Özer, İmge Kitabevi Yayıncılık 2005.

 

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
3. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 10 10
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 130
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,2
Dersin AKTS Kredisi 5