Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Farsça Dilbilgisi I TAR 265 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AHMET YEŞİL
Dersi Verenler Doç.Dr. AHMET YEŞİL,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Farsça bilmeyi gerektiren alanlarla çalışma yapacak olanlara bu konuda yetkinlik kazandırılması ve Öğrencinin temel ve basit düzeydeki Farsça metinleri okuma anlama düzeyine ulaşması amaçlanır.

Dersin İçeriği

Fars alfabesi ; sesli ve sessiz harfler, uzun ve kısa ünlüler, telaffuz , yazı, özet halde temel gramer konuları işlenir. isim ön ekler, ek fiil, isim cümlesi, sıfat , tamlama yapıları ve çeşitleri, fiiller, sıfat fiiller, fiil cümlesi temel zamanlar ve basit ve birleşik kelime yapıları, edatlar, zarflar, baglaclar gibi diğer kelime türleri örnekleriyle Ele alınır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Fars alfabesi, sesli ve sessiz harfler
2 Uzun ve kısa ünlüler, yazı
3 isimler
4 Ön ekler
5 Fiiller
6 Sıfatlar
7 Tamlama yapıları ve çeşitleri
8 Sıfat fiiller
9 Temel zamanlar
10 Edatlar
11 Zarflar
12 Bağlaçlar
13 Basit ve birleşik kelime yapıları
14
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

1-Farsça Dilbilgisi, Mürsel Öztürk, Ankara
2-Farsça Grameri, Ahmet Ateş, Istanbul 1962
3-Farsça Dilbilgisi, Nimet Yıldırım, Erzurum 1997

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir.
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir.
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir.
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır.
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar.
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir.
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır.
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Sözlü Sınav 13
1. Ödev 13
2. Sözlü Sınav 14
Toplam 100
1. Final 50
1. Yıl İçinin Başarıya 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)