Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eskiçağ Tarihi Kaynakları TAR 251 3 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri YOK
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. SEVGİ SARIKAYA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları YOK
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Antikite olarak da bildiğimiz Eskiçağ tarihi ile ilgili olarak antikçağ yazarlarının ve eserlerinin tanıtılması.
Dersin İçeriği Eskiçağ tarihinin konusu coğrafi sınırları ve eskiçağda tarih yazıcılığı ile birlikte eski batı yazarlarının kavranılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Tarihin kapsamlı ve bilimsel tanıtımını kavrar Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, Sınav,
2 Eskiçağ sınırlarının başlangıç ve bitiş noktalarını analiz eder Tartışma, Bireysel Çalışma, Anlatım, Ödev,
3 Tarih yazım türlerinin öğrenilmesi ile ikinci elden kaynakların tanıtır Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, Performans Görevi, Ödev,
4 Heredot, Thukydides vb. gibi eskiçağ tarihçilerinin eserlerini inceler Soru-Cevap, Anlatım, Sınav,
5 Latince yazan tarihçiler ile imparatorluk devri tarihçileri karşılaştırır Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Tarihin tanımı (ayrıntılı olarak)
2 Eskiçağ tarihinin konusu ve coğrafi sınırları (Eski Batı)
3 Eskiçağ tarihinin zaman bakımından sınırları
4 Antik kütüphaneler
5 Eskiçağ Tarihinin yardımcı bilim dalları
6 Takvim sistemleri
7 Eskiçağ’da Eski Batıda tarih yazıcılığı
8 Yunanca yazan tarihçiler
9 ARASINAV
10 Büyük İskender devri tarihçileri
11 Roma dönemi tarihçileri I
12 Roma dönemi tarihçileri II
13 Latince yazan tarihçiler
14 İmparatorluk devri tarihçileri
Kaynaklar
Ders Notu Ders notları
Ders Kaynakları 1)Herodotos & Tarih (Historiai) ALFA YAYINLARI Herodot (Herodotos) Yayın Yılı: 2007
2)Thukydides Tarihi
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Genel kültür ve tarihe yardımcı bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitaplarını, uygulama araç - gereçlerini ve bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerileri kullanma kabiliyetine sahiptir ve bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve araştırmalarında kullanabilir. X
2 Tarih disiplini ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, sosyal bilimler araştırma metotlarıyla inceler ve değerlendirir, gün yüzüne çıkmamış (henüz araştırılmamış) konuları tanılar, analiz eder ve tartışır, bunlarla ilgili bilimsel bulgular ve kanıtlara dayalı öneriler geliştirir. X
3 Tarih disiplini ile ilgili konularda uzman ya da bilgisi olmayan dinleyicileri bilgilendirir, onlara elde ettiği bulgularla ilgili düşüncelerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. X
4 Tarih metodolojisini kullanarak, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, yorumlama ve sentez yapma becerilerine sahiptir ve alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız veya ortak çalışma olarak yürütebilir. X
5 Tarihi bilgi ve bulgu eksiklikleri nedeni ile henüz aydınlatılmamış konularda sorumluluk alır ve çözüm üretmeye çalışır. X
6 Sahasında çalışan kişilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını bilir, içinde bulunduğu çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanır; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. Öğrencilerin öğrenme sürecine etkin katılımını sağlar. X
7 Tarih alanında yapılmış güncel araştırmaları takip ederek yeterli düzeyde anlayabilir ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmayı amaç edinir. X
8 Tarih alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisine sahiptir; bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
9 Tarih alanı ile ilgili yaptığı tüm çalışmalarda veri kaynağı olan bilgilerin toplanması tasarlanması, arşivlenmesi, analiz edilmesi, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. X
10 Tarih alanında kendisini devamlı geliştirmek için gayret gösterir. Yeni bilgi ve fikirlere erişme ve yaşamboyu öğrenme bilincini kazanır. X
11 Tarih alanındaki sosyal bilimler ile ilgili becerileri, alan dışı derslerden elde ettiği kazanımları disiplinler arası çalışmalarda uygular. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 5 5
Kısa Sınav 2 10 20
Ödev 1 5 5
Final 1 10 10
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Toplam İş Yükü 136
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,44
Dersin AKTS Kredisi 5