Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sıvı Kristaller | KIM 426 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Anorganik Kimya derslerini almış olamsı tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sıvı kristal bileşiklerinin özelliklerini hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra sıvı kristal özelliğe sahip anorganik moleküllerin yeni teknolojilerde kullanımı hakkında bilgi sahibi olmak. |
Dersin İçeriği | Sıvı kristallerin tarihçesi, Maddenin bir özel fazı sıvı kristallere giriş; Doğal anizotropik sıvılar; Kalamitik sıvı kristaller- nematik ve smektik mezofazlar; Diskotik sıvı kristaller kolon ve nematik mezofazlar; Polimerik sıvı kristaller makromesojenler; Kiral sıvı kristaller sanat ve bilim; Liyotropik sıvı kristaller anizotropik çözeltiler; Sıvı kristallerin sentezi stratejiler ve mototlar; Sıvı kristal fazın tanınması mezofaz karakterizasyonu; Elektrik ve manyetik alandaki sıvı kristaller; Işık ve sıvı kristaller; Sıvı kristal teknolojisi, LCD. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sıvı kristallerin sentezi, karakterizasyonu ve faz davranışları hakkında bilgi sahibi olmak. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
2 | Bilim ve teknolojideki yenilikleri, gelişmeleri izleyebilme becerisinin edinilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
3 | Güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi edinilmesi | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, | Sınav, Ödev, Proje / Tasarım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sıvı kristallerin tarihçesi, Maddenin bir özel fazı olan sıvı kristallere giriş | [1] Sayfa 1-16 |
2 | Doğal anizotropik sıvılar | [1] Sayfa 17-42 |
3 | Kalamitik sıvı kristaller- nematik ve smektik mezofazlar | [1] Sayfa 43-78 |
4 | Diskotik sıvı kristaller kolon venematik mezofazlar | [1] Sayfa 79-92 |
5 | Polimerik sıvı kristaller makromesojenler | [1] Sayfa 93-110 |
6 | Kiral sıvı kristaller sanat ve bilim | [1] Sayfa 111-132 |
7 | Liyotropik sıvı kristaller anizotropik çözeltiler | [1] Sayfa 133-146 |
8 | Sıvı kristallerin sentezi stratejiler ve metotlar | [1] Sayfa 147-176 |
9 | ARASINAV | |
10 | Sıvı kristal fazın tanınması | [1] Sayfa 177-194 |
11 | mezofaz karakterizasyonu | [1] Sayfa 177-194 |
12 | Elektrik ve manyetik alandaki sıvı kristaller | [1] Sayfa 195-222 |
13 | Işık ve sıvı kristaller | [1] Sayfa 223-244 |
14 | Sıvı kristal teknolojisi, LCD | [1] Sayfa 245-288 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Collings, P.J., Hird M., Introduction to liquid crystals chemistry and physics, Taylor & Francis, London , 1997 |
Ders Kaynakları | [2] Koswig H.D., "Flüssige Kristalle", Aulis Verlag Deubner & CO KG, Köln, 1985. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | X | |||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | X | |||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | X | |||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | X | |||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | X | |||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sıvı kristallerin sentezi, karakterizasyonu ve faz davranışları hakkında bilgi sahibi olmak. | ||||||||||||
2 | Bilim ve teknolojideki yenilikleri, gelişmeleri izleyebilme becerisinin edinilmesi | ||||||||||||
3 | Güncel bilimsel ve teknolojik gelişmeler hakkında bilgi edinilmesi |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |