Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Spektroskopi | KIM 460 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Bölüm Anabilim Dallarına ait temel mesleki derslerin alınmış olması tavsiye edilir |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA KÜÇÜKİSLAMOĞLU |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Organik Kimya ABD Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sentezlenen organik bileşiklerin yapılarının aydınlatılabilmesi için spektroskopik yöntemlerden yararlanmak |
Dersin İçeriği | Organik spektroskopi, hangi tür moleküllerin hangi tür ışımayı soğuracakları sorusunu yanıtlar. Bu yolla, organik moleküllerin soğurdukları ışıma türlerine ve soğurma şiddetlerine yani spektrumlarına bakılarak moleküllerin yapıları bulunabilir ve değişik ışıma türlerinin soğurma spektroskopilerinde kullanılması ile yapıya ilişkin değişik bilgiler edinilebilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | UV-Görünür Bölge spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | IR spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | 1H NMR spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | 13C NMR spektrumlarını yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | İki boyutlu NMR spektroskopi yöntemlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Spektroskopik yöntemler kullanılarak bilinmeyen moleküllerin yapılarını aydınlatma becerisine sahip olur | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel Esaslar | [1] Sayfa 1-8 |
2 | UV-VIS spektroskopisinin esasları | [1] Sayfa 8-25 |
3 | UV-VIS spektrumlarının alınması | [1] Sayfa 25-30 |
4 | UV-VIS spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 30-52 |
5 | UV-VIS spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 30-52 |
6 | IR spektroskopisinin esasları ve alınması | [1] Sayfa 82-96 |
7 | IR spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 97-147 |
8 | IR spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 97-147 |
9 | ARASINAV | |
10 | 1H NMR ve 13C NMR spektroskopisinin esasları | [1] Sayfa 183-197 |
11 | 1H NMR spektrumlarının alınması ve yorumlanması | [1] Sayfa197-244 |
12 | 1H NMR spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa197-244 |
13 | 13C NMR spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 111-115 |
14 | 13C NMR spektrumlarının yorumlanması | [1] Sayfa 116-120 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] ERDİK, E., Organik Kimyada Spektroskopik Yöntemler, Gazi Kitabevi, Ankara, 1998 |
Ders Kaynakları | 2] Silverstein, R. M., Bassler, G.C., Morrill, T. C., Spectrometric Identification of Organic Compounds, John-Wıley&Sons, 1991. [3] Balcı, M., Nükleer Manyetik Rezonans Spektroskopisi, Metu Press, Ankara, 2005 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | X | |||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | X | |||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | X | |||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | X | |||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | UV-Görünür Bölge spektrumlarını yorumlar | ||||||||||||
2 | IR spektrumlarını yorumlar | ||||||||||||
3 | 1H NMR spektrumlarını yorumlar | ||||||||||||
4 | 13C NMR spektrumlarını yorumlar | ||||||||||||
5 | İki boyutlu NMR spektroskopi yöntemlerini kavrar | ||||||||||||
6 | Spektroskopik yöntemler kullanılarak bilinmeyen moleküllerin yapılarını aydınlatma becerisine sahip olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
dersAKTSKredisi | 5 |