Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Sağlık Fiziği | FIZ 430 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE TABAR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. RECEP AKKAYA, |
Dersin Yardımcıları | Nükleer Fizik ABD araştırma görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Radyasyon, kaynakları ve korunma yolları konusunda öğrenciyi bilgilendirmek |
Dersin İçeriği | Atomun yapısı, bağlanma enerjisi, radyoaktivite, radyasyonun canlı üzerine etkileri, önemli radyoizotoplar, radyasyondan korunma |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Atom çekirdeğinin yapısını izah eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
2 | Çekirdeklerin birkaç temel özelliğini sıralar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
3 | Alfa, beta ve nötron gibi tanecikli radyasyonları ve uygulamalarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
4 | X ve gama gibi elektromanyetik radyasyonları tanımlayarak hastalıkların tanı ve tedavisinde kullanılmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
5 | Radyasyon türlerini listeler ve radyasyon kaynaklarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
6 | Radyasyondan korunma yollarını belirtir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel kavramlar: Atomun yapısı, bağlanma enerjisi | [1] Sayfa 1-7 |
2 | Temel kavramlar: İyonizasyon ve uyarılma | [1] Sayfa 8 |
3 | Radyoaktivite: Doğal ve yapay radyasyon | [1] Sayfa 9-15 |
4 | Yarı ve ortalama ömür | [1] Sayfa 15-18 |
5 | Radyasyon birimleri | [1] Sayfa 19-20 |
6 | Radyasyonun biyolojik etkileri | [1] Sayfa 65-85 |
7 | Önemli radyoizitoplar I | [1] Sayfa 87-94 |
8 | Önemli radyoizitoplar II | [1] Sayfa 95-104 |
9 | Arasınav | |
10 | Radyasyondan korunma | [1] Sayfa 107-129 |
11 | Radyasyonun kullanım alanları I | [1] Sayfa 163-169 |
12 | Radyasyonun kullanım alanları II | [1] Sayfa 169-186 |
13 | Öğrenci ödev sunumları | |
14 | Öğrenci ödev sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Prof. Dr. Tulay Engizek, Sağlık Fiziği, İ. Ü. Fen Fakültesi Basımevi, (1999) |
Ders Kaynakları | Ders Notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Fizik ve matematik alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi | X | |||||
2 | Fen ve matematik alanlarındaki kuramsal, deneysel ve teknolojik bilgi ve deneyimlerini uygulama ve kavrama | X | |||||
3 | Fizik alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme, analiz etme, tartışmalar yapma, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi | X | |||||
4 | Fizik uygulamalarında deney kurma ve gerçekleştirme, veri toplama, deney sonuçlarını analiz etme, yorumlama ve kavrama | X | |||||
5 | Fizik alanı uygulamalarının sonuçları hakkında toplumu bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemlere ilişkin çözüm yöntemlerini, nicel ve nitel verilere dayandırarak açık bir biçimde aktarma becerisi | X | |||||
6 | Fizik alanı ile ilgili modern ve teknolojik yöntem, teknik ve cihazları kullanma becerisi | X | |||||
7 | Fizik alanında gerekli olan bilgisayar yazılımı ve donanımı kullanabilme becerisi | X | |||||
8 | Alan dışı seçimlik desler ile farklı ilgi alanlarında kişisel gelişimi destekleme becerisi | X | |||||
9 | Disiplinlerarası çalışmaları bağımsız ya da takımlarda etkin bir biçimde yürütme becerisi | X | |||||
10 | Bilim ve teknoloji konularındaki endüstrinin ihtiyaç duyduğu sektörlerde güncel gelişmeleri takip ederek kişisel ya da sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi | X | |||||
11 | Fizik alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında kazanılan Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi ve en az bir yabancı dil bilgisini kullanma ve bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme becerisi | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |