Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Teknoloji Felsefesi FEL 315 5 2 + 0 2 4
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. HÜSEYİN NEJDET ERTUĞ
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilerin küresel sorunların farkına varabilmesi ve onlara felsefenin bu sorunlarla ilişkilendirilebilir olduğunun kavratılması.
Dersin İçeriği Teknik, teknoloji, bilim, felsefe, sanat ve tasarım kavramlarını ve bu kavramların birbirleriyle ilişkilerinin anlatılması.
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Teknoloji ve bilim ilişkilerini ve felsefenin bu ilişkiye katkılarını kavrayacak bilgi birikimini değerlendirir Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıkları açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav,
3 Teknoloji ve doğa ilişkisini tartışır Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Teknik ve toplum ilişkisini tartışır Soru-Cevap, Tartışma, Ödev,
5 Tasarım olarak teknik üzerine değerlendirmelerde bulunur. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
6 sanat ve teknik ilişkisini tartışır. Soru-Cevap, Tartışma, Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Teknik ve fen kavramları
2 Teknik ve teknoloji arasındaki farklılıklar
3 Bilim ve teknik ilişkisi
4 Teknik ve doğa ilişkisi
5 Teknoloji ve doğa ilişkisi
6 Bilim ve felsefe ilişkisi
7 Teknik ve toplum ilişkisi: Eğitim
8 Teknik ve toplum ilişkisi: Din
9 ARASINAV
10 Teknik ve toplum ilişkisi: Ekonomi
11 Teknik ve toplum ilişkisi: Siyaset
12 Tasarım olarak teknik
13 Sanat ve teknik ilişkisi
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu [1] Habermas, Jurgen, “İdeoloji Olarak Bilim ve Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1998
Ders Kaynakları 2] Uygur, Nermi, “Çağdaş Ortamda Teknik”, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1999
[3] Tunalı, İsmail, “Tasarım Felsefesine Giriş”, Yapı Yayın, İstanbul, 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır.
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır.
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir.
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler.
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir.
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler.
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar.
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır.
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler.
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
2. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 10 10
Performans Görevi (Laboratuvar) 1 4 4
Toplam İş Yükü 88
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,52
Dersin AKTS Kredisi 4