Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çağdaş Sorunlar ve Felsefe FEL 411 7 2 + 0 2 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ELİF ERGÜN
Dersi Verenler Prof.Dr. RAHMİ KARAKUŞ,
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Bahadır Karadağ, Arş. Gör. Merve Ertene, Arş. Gör. Serhat Arslan, Arş. Gör. Onur Kabil, Arş. Gör. Merve Ertene
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Çağın sorunları üzerine felsefece sorgulama denemeleri yapabilmek
Dersin İçeriği Günümüz sorunlarını felsefi bakış açısı ile ele almak
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sorun tanımlayabilme becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Sınav,
2 Çağdaş sorunların felsefi düşünce aracılığı ile ele alabilme becerisi kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
3 Çağın sorunlarını tartışabilir. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
4 Çağdaş sorunlara çözüm arayışında diğer disiplinlerden faydalanma becerisi kazanır. Soru-Cevap, Tartışma, Sözlü Sınav,
5 Tartışma, Sınav,
6 Tartışma, Sınav,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çağın sorunları: Çevre, sağlık, yönetim vb. alanlarda sorunlar
2 (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
3 (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
4 (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri ve eleştiri
5 (Belirlenen) 1. sorunun gerekçeleri ve eleştiri
6 (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
7 (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
8 (Belirlenen) 2. sorunun gerekçeleri ve eleştiri
9 ARA SINAV
10 (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
11 (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri Sorunla ilgili basılı yayın araştırması
12 (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri
13 (Belirlenen) 3. sorunun gerekçeleri ve eleştiri
14 Değerlendirme
Kaynaklar
Ders Notu Judith Butler, Müttefik Bedenler ve Sokağın Siyaseti
Ders Kaynakları Val Plumwood, Feminizm ve Doğaya Hükmetmek, Metis Yayınları, 2004
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Ayrıştırıcı ve birleştirici düşünme, okuma ve bilgilendirme becerisini kullanır. X
2 Yerel ve evrensel düzeyde felsefe birikimlerini anlar ve aktarır. X
3 Felsefe alanındaki oluşturulmuş kaynaklarda felsefî sorunlarla ilgili araştırmayı yürütür, yöntem geliştirir. X
4 Evrensel felsefe sorunlarını yerel düzeydeki sorunlara göre yerini belirler. X
5 İnsanlığın evrensel nitelikteki problemlerinin bilincinde olur, bu alandaki sorgulamaları gösterir. X
6 Genel ve özel düzeyde bilim, kültür, sanat gibi alanlara ilişkin sorunlara felsefece değerlendirir, sorunları irdeler. X
7 Bilim, din ve sanat alanlarına ilişkin genel ve yerel sorunlarda disiplinlerarası bilgiyi kullanır, planlar. X
8 Çalışma alanlarında karşılaşılan tekil sorunları tanımlar, çözer ve gerektiğinde kullanır. X
9 Sahip olunan bilgi birikimini ve karşılaşılan sorunlara yönelik çözüm önerilerilerini sistematik ve tutarlı bir biçimde yazılı ve sözlü anlatır ve çözümler. X
10 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak felsefe alanındaki bilgileri izleyip meslektaşlarımla iletişim kurma becerisi kazanır.
11 Felsefenin gerektirdiği en az Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanma becerisi kazanır.
12
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
2. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 15 30
Ödev 1 10 10
Toplam İş Yükü 114
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,56
Dersin AKTS Kredisi 5