Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetimi | CEK 317 | 5 | 2 + 0 | 2 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY fonksiyonlarının işleyişini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimi ilişkilendirir | Anlatım, Soru-Cevap, | Ödev, Sınav, |
3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgileri uygular | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav, |
4 | İş analizi yapar | Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, | Ödev, Sınav, |
5 | Uluslar arası İKY ile Türkiye?de uygulanan İKY?ni karşılaştırır | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
6 | Çalışanların iş yaşamına uyumlaştırılmasını planlar | Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı | |
2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | |
3 | İş analizi ve iş tasarımı | |
4 | İK planlaması | |
5 | İK temin ve seçimi | |
6 | Eğitim ve geliştirme | |
7 | Performans değerlendirme | |
8 | Performans değerlendirme | |
9 | Ücret Yönetimi | |
10 | İş Değerleme | |
11 | Uluslararası İKY | |
12 | Çalışanların İş Yaşamına Uyumlaştırılması | |
13 | İnsan Kaynakları Bilgi Sistemleri | |
14 | Genel değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Courel Alexis, İnsan Denen Meçhul, Hayat Yayınları,İstanbul, 2003 Uğur, A., İ.K. Y. , Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000,Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000 |
Ders Kaynakları | Uğur Adem, İ.K.Y. Sakarya Kitabevi, Sakarya, 2008, Dessler, G., Human resource Management, Prentice Hall, 2000,Yüksel, Ö, İnsan Kaynakları Yönetimi, Gazi Kitabevi , Ankara, 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Ortaöğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulan, alanındaki en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | |||||
2 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlar, analiz eder, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
3 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili konularda uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını bilgilendirir, onlara düşüncelerini problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı veya sözlü aktarabilir. | X | |||||
4 | Coğrafya ve Coğrafi Bilgi Sistemleri alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | X | |||||
5 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretir. | ||||||
6 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetir. | ||||||
7 | Türkçeyi sözlü ve yazılı olarak etkin bir biçimde kullanır. Ayrıca en az bir yabancı dili kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar. | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | ||||||
9 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanı ile ilgili ileri düzeydeki bir takım çalışmasında görev alabilir, aynı kapsamdaki bir çalışmayı analitik yaklaşımlar ile bağımsız olarak ta yürütebilir. | X | |||||
10 | Doğal ve beşeri çevre ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında bilimsel, sosyal ve etik değerleri gözetme bilgi ve bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak amacıyla farklı alanlardan dersler alır. | X | |||||
12 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde insan sağlığı ve çevre duyarlılığı bakışıyla proje ve etkinlikler düzenler. | X | |||||
13 | Öğrenme gereksinimlerini belirleyerek öğrenimini yönlendirir. | ||||||
14 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincine sahip olur ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | ||||||
15 | Coğrafya ve coğrafi bilgi teknolojileri alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY fonksiyonlarının işleyişini bilir | |||||||||||||||
2 | İKY fonksiyonları arasındaki etkileşimi ilişkilendirir | |||||||||||||||
3 | İKY fonksiyonları ile ilgili uygulama örnekleri ile edinilen bilgileri uygular | |||||||||||||||
4 | İş analizi yapar | |||||||||||||||
5 | Uluslar arası İKY ile Türkiye?de uygulanan İKY?ni karşılaştırır | |||||||||||||||
6 | Çalışanların iş yaşamına uyumlaştırılmasını planlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 98 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,92 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |