Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Proje IHR 523 2 0 + 0 0 20
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. AYDA İNANÇ
Dersi Verenler Prof.Dr. METİN IŞIK, Doç.Dr. CENGİZ ERDAL, Dr.Öğr.Üyesi TUBA ÇEVİK ERGİN, Doç.Dr. KADRİYE KOBAK, Doç.Dr. ÇİĞDEM ÇALAPKULU,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Alanına Uygun Öğretim
Dersin Amacı

Bu derste, öğrenciye proje dersi aşamasında kullanacağı çalışma prensipleri ve elde edilecek sonuçların nasıl analiz edileceği ve nasıl yorumlanmasının gerektiği açıklanancaktır.Ayrıca, öğrencinin etik kurallara uyarak tamamlanmış bilimsel çalışmalarınının çıktılarının analizini yapabilmeyi, değerlendirmeyi, yorumlamayı ve talep edilen niteliklere uygun bir formatta bilimsel bir metin haline dönüştürebilmeleri becerisinin kazandırılmasıamaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Proje çalışmasının yapıldığı alan, alet ve ekipmanların çalışma prensiplerinin gösterilmesi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık projesi hazırlar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Proje / Tasarım,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Proje çalışması için kullanılan medyalar
2 Proje çalışması için kullanılan medyalar
3 Bilimsel çalışmalarda kullanılacak yöntem ve çalışma prensibi
4 Bilimsel çalışmalarda kullanılacak yöntem ve çalışma prensibi
5 Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, ekipmanların kullanımı
6 Çalışma alanı ile ilgili, yazılım, ekipmanların kullanımı
7 Çalışmanın tasarımı
8 Çalışmanın tasarımı
9 Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
10 Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
11 Çalışmanın ön denemeleri ve sonradan çıkabilecekler aksaklıklarını tespiti
12 Çalışmada kullanılacak istatistik programı
13 Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
14 Uygulamalardan elde edilecek bulguların analizi ve yorunlanması
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerini eleştirel bir gözle değerlendirir. X
2 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında analitik düşünme yetisi geliştirir. X
3 Hedef kitleyi Halkla İlişkiler ve Reklam faaliyetlerine yönelik olarak analiz eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında alan araştırması unsurlarını tanımlar. X
5 Kurumsal iletişim iile ilgili güncel gelişmeleri takip eder. X
6 Bilgi iletişim teknolojileri bağlamında yeni Halkla İlişkiler ve Reklamcılık anlayışlarının sektöre uygulanmasının bilinci ile hareket eder. X
7 Halkla İlişkiler ve Reklam uygulamaları çerçevesinde kalitenin arttırılmasının öneminin farkındadır. X
8 Halkla İlişkiler ve Reklam alanında medya araçlarını kullanırken etik değerleri göz önünde bulundurur. X
9 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık mesleğini bir yaşam tarzı olarak benimser. X
10 Halkla ilişkiler faaliyetlerinin imaj ve itibar ve markayı geliştirdiğini kavrar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 5 80
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 16 256
Ara Sınav 1 55 55
Final 1 55 55
Proje / Tasarım 1 50 50
Toplam İş Yükü 496
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 19,84
Dersin AKTS Kredisi 20