| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretimi Bireyselleştirme ve Uyarlama | SAU 215 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. | Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. | Örnek Olay, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. | Tartışma, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Ödev, |
| 4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. | Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, | Ödev, |
| 5 | Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay, | Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Özel eğitim ve bütünleştirme | |
| 2 | Eğitsel değerlendirme ve tanılama | |
| 3 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu hazırlama | |
| 4 | Evrensel tasarım, bireyselleştirme ve uyarlama | |
| 5 | Müfredat temelli değerlendirme | |
| 6 | Çevresel düzenleme ve uyarlamalar | |
| 7 | İçerikte/öğretim programında uyarlamalar | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | |
| 10 | Öğretim yöntem ve tekniklerinde uyarlamalar | |
| 11 | Öğretim materyallerinde uyarlamalar | |
| 12 | Ölçme - değerlendirme uyarlamaları | |
| 13 | Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlama | |
| 14 | Öğrenci performansını izleme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlamayı açıklar. |
| 2 | Öğretimde bireyselleştirme ve uyarlama türlerini analiz eder. |
| 3 | Öğrenci özelliklerine uygun bireyselleştirme ve uyarlama örnekleri geliştirir. |
| 4 | Eğitsel Değerlendirme İstek Formu ve Bireyselleştirilmiş Eğitim Programı hazırlar. |
| 5 | Özel gereksinimli öğrencilerin ilerlemesini izleme tekniklerini karşılaştırır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 40 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
| Ödev | 1 | 7 | 7 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||