Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Eğitim Psikolojisi | EBB 409 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU, Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
Dersin İçeriği | (YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
2 | Çocuk ve ergenlerin psikolojisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
3 | Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
4 | Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
7 | Öğrenmeye etken olan yapıları denetler. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
8 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Psikoloji Kavramının Temeli | |
2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | |
3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | |
4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | |
5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | |
6 | Kişiliğin Gelişimi | |
7 | Kişiliğin Gelişimi | |
8 | Öğrenme Nedir? | |
9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | |
10 | Öğrenme Teorileri | |
11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | |
12 | Öğrenme Etkenleri | |
13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | |
14 | Sosyal Öğrenme Teorileri |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. |
2 | Çocuk ve ergenlerin psikolojisini açıklar. |
3 | Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar. |
4 | Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar |
5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. |
6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. |
7 | Öğrenmeye etken olan yapıları denetler. |
8 | Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar. |
9 | Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 100 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 4 | 4 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Toplam İş Yükü | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,48 | ||
dersAKTSKredisi | 2 |