Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Eğitim Psikolojisi EBB 409 7 2 + 0 2 2
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ABDURRAHMAN HENDEK
Dersi Verenler Prof.Dr. ABDULVAHİT İMAMOĞLU, Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ,
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Kübra CEVHERLİ

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır.

Dersin İçeriği

(YÖK Kur tanımı alınmıştır.) Sosyal Psikolojinin Tanımlanması, Sosyal, Psikolojinin Tarihsel Gelişimi, Sosyalleşme Ve Eğitim, Sosyal Psikoloji Metot Ve Teknikleri, Sosyal Algı, Yükleme Teorisi ve Çocuk Ve Ergenlerin Psikolojisi, Çocukların Ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi, Farklı Aile İçi İletişim Çeşitleri, Kişiliğin Gelişimi

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Psikolojinin temel kavramlarını açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
2 Çocuk ve ergenlerin psikolojisini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
3 Çocukların fiziksel ve sosyal gelişimlerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
4 Çocukların ve ergenlerin sosyal ve duygusal gelişimlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
5 Öğrenme psikolojisini tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
6 Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
7 Öğrenmeye etken olan yapıları denetler. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
8 Öğrenmede davranışsal yaklaşımları tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
9 Sosyal öğrenme teorilerini değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Psikoloji Kavramının Temeli
2 Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi
3 Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi
4 Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi
5 Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi
6 Kişiliğin Gelişimi
7 Kişiliğin Gelişimi
8 Öğrenme Nedir?
9 Öğrenme Psikolojisi Kavramı
10 Öğrenme Teorileri
11 Öğrenmenin Biyolojik Temelleri
12 Öğrenme Etkenleri
13 Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar
14 Sosyal Öğrenme Teorileri
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996
Yıldırım,R;Öğrenmeyi Öğrenmek; İst, Sistem yy, 2001
Editör Binnur, Yeşilyaprak ,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, Ankara Pegem yayıncılık, Mart 2005
Yeşilyaprak, B.,Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi, PegemA Yayıncılık, Ankara, 2003.
Selçuk, Z.,Gelişim ve Öğrenme, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2000.
Özyurt, S.ve Girgin, N.,Gelişim Süreçleri, Değişim Yayınları, Adapazarı, 2000.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ödev 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 3 3
Final 1 4 4
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Toplam İş Yükü 62
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 2,48
Dersin AKTS Kredisi 2