Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ortadoğu Siyasetinde Ddsa’Lar | ULI 491 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Arş.Gör. ÖMER BEHRAM ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Ortadoğu toplumsal yapısı ve siyasi tarihine dair temel bilgileri temel alarak bölgede yer alan DDSA'ların ( Devlet Dışı Silahlı Aktör) ideolojilerini, metotlarını, bölge siyasetindeki etkilerini ele almaktır. |
Dersin İçeriği | Ortadoğu'daki etnik ve dini kimlikler ile siyasi yapıya dair temel kavramlar DDA (Devlet Dışı Aktör) nedir? DDSA (Devlet Dışı silahlı aktör) nedir? Varlık sebepleri nelerdir? Ortadoğu'daki DDSA'ların varlık sebepleri ve yapılarına giriş Ortadoğu'da DDSA'ların Kimlikleri, İdeolojileri ve Amaçları ( PKK-YPG, PJAK) Ortadoğu'da DDSA'ların Kimlikleri, İdeolojileri ve Amaçları ( el-Fetih, Hamas, İslami Cihad) Ortadoğu'da DDSA'ların Kimlikleri, İdeolojileri ve Amaçları (Daeş) Ortadoğu'da DDSA'ların Kimlik ve İdeolojileri (el-Kaide; Irak, Suriye, Yemen, Kuzey Afrika) Ortadoğu'da DDSA'ların Kimlikleri, İdeolojileri ve Amaçları (Silahlı Muhalefet: Suriye, Libya) DDSA'ların Bölgesel Çatışmalardaki Rolleri: Suriye İç Savaşı DDSA'ların Bölgesel Çatışmalardaki Rolleri: İşgal Sonrası Irak'ta İç Çatışma DDSA'ların Bölgesel Çatışmalardaki Rolleri: Filistin Sorununda DDSA'ların rolü DDSA'ların Bölgesel Çatışmalardaki Rolleri: Yemen İç Savaşı DDSA'ların Bölgesel Çatışmalardaki Rolleri: Libya İç Savaşı |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Duran ve Yeşiltaş, Ortadoğu’da Devlet Dışı Silahlı Aktörler, SETA, 2018. Yeşiltaş ve Kardaş, Non-State Armed Actors in the Middle East, Palgrave, 2018. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Uluslararası sistemin işleyişini, temel kavramlarını ve özelliklerini inceleme ve uluslararası ilişkiler disiplininin alt konuları hakkında temel bilgileri öğrenme | ||||||
2 | Dünya siyasi tarihinde meydana gelen gelişmeleri neden-sonuç ilişkisi bağlamında analiz edebilme | ||||||
3 | Yabancı dil becerisini geliştirme | ||||||
4 | Türkiye´nin dış politikasını neden-sonuç ilişkisi içerisinde kapsamlı şekilde analiz edebilme | ||||||
5 | Dış politika analizine ilişkin teorik yaklaşımları ve karar verme sürecinin işleyişini analiz edebilme | ||||||
6 | Teorik ve metodolojik düşünmeyi öğrenme ve olgulara bu çerçeveden bakabilme | ||||||
7 | Toplumsal gelişmeleri ve koşulları karşılaştırmalı analiz edebilme | ||||||
8 | Uluslararası Hukuk´un temel ilkelerini ve konularını öğrenme | ||||||
9 | Uluslararası İlişkiler teorilerini irdeleme ve uluslararası gelişmelere teorik çerçeveden bakmayı öğrenme | ||||||
10 | Türkiye´nin siyasal yaşamını tarihsel bir pencereden ve kronolojik bir şekilde analiz edebilme | ||||||
11 | İç Hukukun işleyişini ve temel ilkelerini öğrenme | ||||||
12 | Uluslararası ve bölgesel örgütlerin kuruluşunu, yapısını, işleyişini ve dünya siyasetindeki etkisini analiz edebilme | ||||||
13 | Devlet-içi çatışmalarının nedenlerini ve çözüm modellerini örnekleriyle analiz edebilme | ||||||
14 | Uluslararası Güvenlik sorunlarını ve bu alana ilişkin teorik yaklaşımlarını inceleme | ||||||
15 | Uluslararası sistemde ortaya çıkan gelişmeleri teorik açıdan ve karşılaştırmalı bir şekilde irdeleme | ||||||
16 | Uluslararası gelişmelere ilişkin olarak analitik düşünce becerisini geliştirme | ||||||
17 | İktisat, sosyoloji, siyaset bilimi ve kamu maliyesi gibi diğer disiplinlerin temel kavramlarını ve kuramlarını öğrenme | ||||||
18 | Siyaset biliminin felsefi temellerini inşa eden filozofların/düşünürlerin fikirlerini kapsamlı şekilde inceleme ve bu felsefi görüşlerin Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerine katkısını irdeleme | ||||||
19 | Temel bilgisayar becerilerini edinme | ||||||
20 | Bireysel olarak bilimsel bir çalışmayı planlama, yürütme ve yazıya dökme becerisi kazanma |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|