Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk Kültüründe Aile ve Çocuk | ECE 015 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. SUAT KOL |
Dersi Verenler | Doç.Dr. SUAT KOL, |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Esra Betül Kölemen |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Türk Kültüründe aile ve çocuk kavramları ile ilgili kuramsal temeli oluşturmak, farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri ile ilgili birikim sahibi olmaktır. |
Dersin İçeriği | Türk aile yapısı; farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri; Anadolu'da aile kültürü, gelenek ve görenekler; geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi; evlilik törenleri, cenaze merasimleri, toplulukçu kültüre duyarlı aile danışmanının rol ve görevleri. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türk Kültürü’nde çocukluk kavramını öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Türk Kültürü’nde çocuk eğitimindeki temel dinamikleri kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
3 | Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekleri öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimini, evlilik törenleri ve cenaze merasimlerinin niteliklerini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders ile ilgili genel bilgilendirme | |
2 | Türk Kültürüne genel bakış | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | İslam öncesi Türk sosyal hayatı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | İslam öncesi Türk aile yapısı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | İslam sonrası Türk sosyal hayatı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | İslam sonrası Türk aile yapısı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Türk Kültüründe çocukluk kavramı | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Yıl içi Sınav | |
9 | Türk Kültüründe çocuk eğitimindeki temel dinamikler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Farklı Türk devletlerinde çocuk yetiştirme ve çocuğun değeri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Anadolu'da aile kültürü | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Türk Kültüründe çocuk eğitiminde gelenek ve görenekler | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Türk Kültüründe geniş aile ile çekirdek aile etkileşimi, evlilik törenleri, cenaze merasimleri | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Genel tekrar ve değerlendirme | Ders Notları- İlgili Ders Kitabı-İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Dersin sorumlusu öğretim üyesi tarafından hazırlanan ders notları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | ||||||
3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | ||||||
4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | ||||||
5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | X | |||||
6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | X | |||||
7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | ||||||
10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | X | |||||
11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | ||||||
13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 5 | 3 | 15 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 103 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |