| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çocukta Davranış Yönetimi | ECE 003 | 0 | 2 + 0 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HİLAL İLKNUR TUNÇELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı erken çocukluk döneminde davranış yönetimi ve olumlu davranış geliştirme konusunda bilgi ve deneyim kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Çocuklarda olumlu ve olumsuz davranışları belirleme, tanımlama; olumlu davranışları desteklemeye, olumsuz davranışları söndürmeye yönelik teknikleri öğrenme; davranış yönetiminde öğretmen ve ebeveyn tutumları; davranış yönetimi için ev ve okul ortamlarının düzenlenmesi; sınıfta görülen problem davranışlara yönelik uygulama örnekleri geliştirme, değerlendirme |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| 3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Davranışın Gelişimi Bireysel Özellikler ve Davranış | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 2 | Davranış Üzerindeki Kültürel Etkiler ve Ailenin rolü | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 3 | Okul ve Sınıfın Fiziksel Özellikleri ile Davranış Arasındaki İlişki | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 4 | Sınıf Kural ve Rutinleri ve Davranış Arasındaki İlişki | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 5 | Program ve Davranış Üzerindeki Etkileri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 6 | Öğretmen Öğrenci İlişkisi ve Çocuk Davranışına Yansımaları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 7 | Akran İlişkileri ve Davranış Üzerindeki Etkileri | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 8 | Yıl içi sınav | |
| 9 | Sınıf içi Zorlayıcı Davranışlar | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 10 | Rehberlik Yaklaşımı ve Olumlu Disiplin Yöntemleri (Model olma, olumlu pekiştireç, ABC, Time-out tekniği doğru kullanımı) | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 11 | Davranışın Öz düzenlenmesi, Öz Düzenleme Becerilerinin Desteklenmesi | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 12 | Kapsayıcı Eğitim uygulamaları ve sınıf içi davranış | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 13 | Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| 14 | BÖLÜM 5: Erken Çocukluk Sınıflarında Zorlayıcı Davranış Senaryoları ve Müdahale Yaklaşımları | Ders Notları- İlgili akademik kaynaklar-İlgili Slaytlar-Referanslar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Alanında sorgulayıcı bakış açısını kapsayacak şekilde ileri düzeyde kuramsal, metodolojik ve olgusal bilgiye sahiptir. | X | |||||
| 2 | Öğrencilerin bir sonraki eğitim kademesine hazır oluşlarını sağlamak için eğitim ortamını hazırlar, öğrenme sürecini etkin bir şekilde yürütür, ölçme ve değerlendirme, yöntem, teknik ve araçlarını amacına uygun kullanarak değerlendirir. | X | |||||
| 3 | Bütün öğrenciler için etkili öğrenmenin gerçekleşebileceği sağlıklı ve güvenli öğrenme ortamları ve materyalleri hazırlar. | X | |||||
| 4 | Farklı gelişen çocukları tanır, özelliklerini bilir, bu çocukları evde ve okulda destekleyecek özel uygulamaları yapar. | X | |||||
| 5 | Alan eğitimde karşılaştığı problemleri belirler, bireysel ve grup çalışmaları yürüterek problemlere çözüm önerileri getirir ve uygular. | ||||||
| 6 | Paydaşlardan gelen görüş ve önerilerden de yararlanarak öz değerlendirme yapar, kişisel ve mesleki yönden kendini geliştirmeye yönelik çalışmalara katılır. | ||||||
| 7 | Öğrenci, meslektaş, aile ve eğitimin diğer paydaşları ile ilgili mevzuatı bilir, takip eder bu doğrultuda etkili iletişim kurar ve işbirliği yapar. | X | |||||
| 8 | Türkçeyi kurallarına uygun ve etkili kullanarak öğrencilerle sağlıklı iletişim kurar. | X | |||||
| 9 | Öğrencilerin gelişimi için erişilebilir teknoloji ile yaş dönemine uygun görsel-işitsel öğretim materyallerini kullanır, öğrencilerinin kullanmalarına olanak sağlar. | X | |||||
| 10 | Toplumsal ve siyasal yapılara ilişkin bilgiye sahiptir ve demokratik ve aktif katılım kararlılığına dayalı olarak medeni yaşama katılır. | ||||||
| 11 | Alan eğitimi ve meslek bilgisi kaynaklarını takip edebilecek ve bu konular ile ilgili meslektaşlarıyla iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
| 12 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültür ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularına uygun hareket eder. | X | |||||
| 13 | Öğrenme ortamlarını öğrencilerin bireysel farklılıklarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak, üst düzey bilişsel becerilerini geliştireceği etkili iletişim kurabileceği demokratik öğrenme ortamları hazırlar. | X | |||||
| 14 | Öğrenmeyi öğrenme, öz düzenleme, yaşam boyu öğrenme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme, problem çözme becerilerine sahiptir ve yeni bilgiye erişmek için bu becerileri kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Erken çocuklukta davranış yönetimi kavramlarını tanımlar. | ||||||||||||||
| 2 | Yeni olumlu davranış öğretme ve destekleme yöntemlerini (ipuçları, pekiştireçler, ortam düzenleme, vb.) bilir. | ||||||||||||||
| 3 | Erken çocuklukta davranış yönetiminde aile-öğretmen ve çevrenin önemini açıklar. | ||||||||||||||
| 4 | Olumlu davranış geliştirme için gerekli eğitsel düzenlemeleri yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||