Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Medya Planlamasi HIR 320 6 3 + 0 3 5
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Türkçe
Course Level Lisans
Course Type Seçmeli
Course Coordinator Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ
Course Lecturers Doç.Dr. SİMGE ÜNLÜ,
Course Assistants
Course Category
Course Objective

Dersin amacı öğrencilere medya planlaması ile ilgili temel konu ve kavramları öğretmektir.

 

Course Content

Öğrenciler, klasik medya, yeni medya, Twitter, Facebook, Instagram, Linkedin, You tube planlama ve medya satınalma konularında etkin şekilde bilgilendirileceklerdir.

 

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 Klasik medya ve yeni medya arasındaki farkları anlayabilme Gösteri, Proje / Tasarım,
2 • Planlamayı anlayabilme Gösteri, Portfolyo,
3 • Medya satın almanın prensiplerini anlayabilme Rol Oynama, Proje / Tasarım,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Klasik ve online medya arasındaki farklar
2 Medya planlamanın amaçları
3 Planlama, taktik ve strateji arasındaki farklar
4 Medya planlama stratejileri
5 Pazarlama, reklam ve medya planı ilişkisi
6 Medya planlama aşamaları
7 vize
8 Medya planlamada kullanılan temel kavramlar
9 Medya satın alma
10 Farklı reklam mecralarının karşılaştırılması
11 Klasik medyada medya planlama
12 Online medyada medya planlama
13 Medya maliyetleri
14 Medya ölçümleri
Resources
Course Notes
Course Resources

Planlama – Arnold M. Barban

Reklamcılığa Giriş - Medya Planlama - Kreatif Düşünme – Mehmet Özkundakçı

Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
1 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanlık alanının gerektirdiği kuramları sıralar. X
3 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etik değerleri göz önünde bulundurarak topluma karşı sorumluluk bilinciyle hareket eder. X
4 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık uzmanı olarak etkili iletişimin unsurlarını sıralar. X
5 Halkla İlişkiler ve Reklamcılık Kampanyaları düzenler. X
7 Medya ile ilişkileri düzenler ve medya planlaması yapar. X
8 Yazılı ve görsel iletişimi ve araçlarını etkin olarak kullanarak ikna edici mesajlar oluşturur. X
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Kısa Sınav 25
1. Ödev 75
Total 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Total Workload 0
Total Workload / 25 (Hours) 0
dersAKTSKredisi 5