| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Toplum Dilbilim | TTO 533 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | Ön koşul ders bulunmamaktadır. |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Önerilen seçmeli ders bulunmamaktadır. |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. NAHİDE İREM AZİZOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Tuğba DEMİRTAŞ TOLAMAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Toplumdilbilim üzerine kuramsal ve uygulamalı çalışmaları içermektedir.Toplum ve dil arasındaki ve dilin kullanımları ile sosyal yapılar arasındaki karşılıkllı ilişkileri incelemek üzerine yapılandırılmıştır. |
| Dersin İçeriği | Çok dilli toplumlar, dil değişkeleri, dilde değişme; cinsiyet ve dil kullanımı; biçemler, dil ve kültür, kültürler arası iletişim; dünyada konuşulan Türkçe ve Türkçenin yabancı dil olarak öğretilmesi; farklı toplumlardaki farklı dilsel kullanımlar; dil ve toplum arasındaki ilişkiler, dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler, toplumsal kimlikler ile birey/grupların dilsel davranışları arasındaki etkileşimi; toplumdilbiliminin dil öğretimine olan katkısını açıklayan kavramlar ve kuramlar. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Toplumdilbilimin kuramsal temellerini kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Toplum ve dil bağını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| 3 | Toplumdilbilim çalışmalarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Ödev, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çok dilli toplumlar, dil değişkeleri, dilde değişme | |
| 2 | Cinsiyet ve dil kullanımı | |
| 3 | Biçemler, dil ve kültür | |
| 4 | Dil ve kültür | |
| 5 | Kültürler arası iletişim | |
| 6 | Dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler | |
| 7 | Dil kullanımını etkileyen toplumsal faktörler | |
| 8 | Toplumsal kimlikler ile birey/grupların dilsel davranışları arasındaki etkileşimi | |
| 9 | Toplumdilbiliminin dil öğretimine olan katkısını açıklayan kavramlar ve kuramlar | |
| 10 | Çiftdilliler ve çiftdillilik | |
| 11 | Toplumsal çokdillilik | |
| 12 | Uygulamalı toplumdilbilim | |
| 13 | İkinci dil öğreniminde toplumsal-kültürel yaklaşım | |
| 14 | Genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Byram , M. and Fleming, M. (2002) Language Learning in intercultural perspective, Cambridge: Cambridge University Press. Kramsh, C. (1994) Context and culture in language teaching, Hong Kong: Oxford University Press. Kramsh, C. (1999) Language and culture, Hong Kong: Oxford University Press. Spolsky, B. (2006) Sociolinguistics, China: Oxford University Press. Trudgil, P (2001) Sociolinguistics, UK: Penguin.
|
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
|---|---|
| 1 | Toplumdilbilimin kuramsal temellerini kavrar. |
| 2 | Toplum ve dil bağını kavrar. |
| 3 | Toplumdilbilim çalışmalarını tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 152 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||