Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Klavye Teknikleri | MYO 162 | 2 | 2 + 1 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Ön Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ŞENAY KESİM |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. ESRİN PALAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilere on parmak klavye kullanabilme yeteneği kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Q klavyeyi 10 parmak kullanabilmesi için gerekli bilgi ve teknikleri içerir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. | Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Performans Görevi, |
7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sözlü Sınav, Ödev, Performans Görevi, |
14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Sözlü Sınav, Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgisayar ve klavye kavramları ve 10 parmak klavye kullanmanın faydaları | |
2 | Bilgisayarda yazı yazmaya hazırlık ve doğru oturuş şekilleri | |
3 | Microsoft word yazı programının kullanımına yönelik küçük ipuçları | |
4 | F klavye temel sıra tuşlarının kullanımı | |
5 | Üst sıra tuşlarının kullanımı | |
6 | Alt sıra tuşlarının kullanımı | |
7 | Klavyede noktalama işaretlerinin kullanımı | |
8 | Klavyede rakamlar ve sembollerin kullanımı | |
9 | Serbest hızlı yazı yazma çalışmaları | |
10 | Ara sınav | |
11 | Yazım yanlışları ve hız hesaplamaları | |
12 | İş yazıları örnekleri hazırlama | |
13 | Tablo ve şekilli metin yazma | |
14 | Yabancı dilde metin yazma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Menekşe Tarhan Öztoprak, Öznur Koç, Klavye Teknikleri, Bilgisayarda 10 Parmak F Klavye kullanımı, Ankara , 2007 ;Nuray KESKİN: Klavye Teknikleri, 10 Parmak F Klavye kullanımı, Bursa: Ekin Kitabevi, 2008. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Bilgisayarda doğru oturuş şeklini öğrenir. |
2 | Q klavye temel sıra tuşlarını tanır. |
3 | Q klavyeyi 10 parmak bakmadan kullanabilir. |
4 | Tablo düzenleme becerisi kazanır. |
5 | Sembolleri ve noktalama işaretlerini tanır. |
6 | Hesap makinesini hızlı kullanır. |
7 | Kamu ve Özel Sektörler için Q Klavye Kullanmanın Önemi. |
8 | Harflerin Yerleri ve Yazım Şekilleri |
9 | Sağ ve Sol El Yazım Çalışmaları. |
10 | Türkçe Cümle Çalışmaları. |
11 | İngilizce Cümle Çalışmaları. |
12 | İngilizce ve Türkçe Yazım Çalışmaları. |
13 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
14 | Resmi ve İş Yazılarının Yazılması. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 15 |
2. Kısa Sınav | 15 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
dersAKTSKredisi | 4 |