Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Teknolojinin Olumsuz Etkileri RPD 349 5 4 + 0 4 4
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Türkçe
Course Level Lisans
Course Type Seçmeli
Course Coordinator Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM
Course Lecturers Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM,
Course Assistants

Arş. Gör. Erol UĞUR

Course Category Alanına Uygun Öğretim
Course Objective

Bu dersin amacı, günümüzde sıkça kullandığımız teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalık oluşturmak, teknolojinin olumsuz etkileri ile baş etme stratejilerini ve doğru teknoloji kullanımını kazandırmaktır.

Course Content

Bu dersin içeriği, Temel kavramlar, teknolojinin olumlu ve olumsuz yönleri, bağımlılık; internet, oyun, akıllı telefon ve sosyal ağ bağımlılığı, sanal zorbalık nedir, türleri, yaygınlığı, araştırmalar, öğrencilere ailelere ve öğretmenlere yönelik farkındalık ve baş etme stratejilerinden oluşmaktadır.

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 Teknolojinin olumsuz etkilerini bilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
2 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik farkındalığı kazanır. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
3 Teknolojinin olumsuz etkileriyle baş etme stratejilerini bağlamına uygun kullanabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
4 Teknolojinin olumsuz etkilerine yönelik önlem alabilir. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
5 Teknolojiyi amacına uygun kullanabilir Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma,
Week Course Topics Preliminary Preparation
Resources
Course Notes
Course Resources

Ayas, T. ve Horzum, M. B. [Ed.] (2016). Teknolojinin olumsuz etkileri. Ankara: Vize Yayıncılık.

Rogers, V. (2010). Cyberbullying: Activities to help children and teens to stay safe in a texting, twittering, social networking world. Jessica Kingsley Publishers.

Kowalski, R. M., Limber, S., Limber, S. P., & Agatston, P. W. (2012).Cyberbullying: Bullying in the digital age. John Wiley & Sons.

Hinduja, S., & Patchin, J. W. (2014). Bullying beyond the schoolyard: Preventing and responding to cyberbullying. Corwin Press.

 Li, Q., Cross, D., & Smith, P. K. (Eds.). (2011). Cyberbullying in the global playground: Research from international perspectives. John Wiley & Sons.

Willard, N. E. (2007). Cyberbullying and cyberthreats: Responding to the challenge of online social aggression, threats, and distress. Research Press.

Young, K. S., & de Abreu, C. N. (Eds.). (2010). Internet addiction: A handbook and guide to evaluation and treatment. John Wiley & Sons.

Johnson, N. F. (2012). The multiplicities of internet addiction: The misrecognition of leisure and learning. Ashgate Publishing, Ltd..

Kalkan, M. Ve Kaygusuz, C. (2013). İnternet bağımlılığının tanımı ve tarihçesi. İnternet Bağımlılığı: Sorun ve çözümler. Ankara: Anı Yayıncılık.

Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 60
1. Ödev 30
1. Kısa Sınav 5
2. Kısa Sınav 5
Total 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 8 8
Final 1 10 10
Total Workload 100
Total Workload / 25 (Hours) 4
dersAKTSKredisi 4