Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Ilköğretim Türkçe Programi ve Ders Kitaplarindaki Değerler TEG 602 0 3 + 0 3 6
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language Türkçe
Course Level Doktora
Course Type Seçmeli
Course Coordinator Prof.Dr. ALPASLAN OKUR
Course Lecturers
Course Assistants
Course Category
Course Objective

İlköğretim Türkçe Dersi Programı ve ders kitaplarında aktarılan açık ve örtük değerleri belirleyip örnek etkinlikler geliştirebilmek.

Course Content

İlköğretim Türkçe Dersi Programı ve Türkçe ders kitaplarındaki açık ve örtülü değerler, metinlerle değer aktarımına ilişkin etkinlik geliştirme.

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 İlköğretim Türkçe Dersi Programı ekseninde metinler aracılığıyla değer aktarımına ilişkin etkinlikler geliştirir. Anlatım, Performans Görevi,
2 İlköğretim Türkçe dersi kitaplarındaki açık ve örtük değerleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
3 İlköğretim Türkçe Dersi Programı’ndaki ders programında aktarılan açık ve örtük değerleri belirler. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Değer kavramı ve türleri
2 Değer kavramı ve türleri
3 İlköğretim Türkçe Dersi Programı?ndaki açık değerler
4 İlköğretim Türkçe Dersi Programı?ndaki örtük değerler
5 İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
6 İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
7 İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
8 İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
9 Ara sınav
10 İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
11 İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
12 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
13 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
14 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
Resources
Course Notes <p><br /> &Ccedil;otuks&ouml;ken, Y. (2002). Edebiyat dersleri &uuml;zerine g&ouml;zlemler. Nasıl Bir Edebiyat Eğitimi &Ccedil;alıştayı. İstanbul.<br /> Kaymakcan R, Kenan S, H&ouml;kelekli H, Arslan, Ş. ve Zengin, M. (2007). Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.<br /> Fayda, M. (2005). Karakter eğitimi. İstanbul: Kubbealtı Neşriyat.<br /> G&uuml;ng&ouml;r, E. (1993). Değerler psikolojisi. Amsterdam: Hollanda T&uuml;rk Akademisyenler Birliği Vakfı Yayınları.<br /> Tepe, H. (2002). Tepe, H. (2002). Değerler ve değer bilgisi. Bilgi ve Değer, Ş. Yal&ccedil;ın (ed.), Vadi Yay., Ankara, 2002, 342-353.</p>
Course Resources
Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Total 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Total Workload 160
Total Workload / 25 (Hours) 6.4
dersAKTSKredisi 6