Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretim Türkçe Programı ve Ders Kitaplarındaki Değerler TEG 602 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. ALPARSLAN OKUR
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

İlköğretim Türkçe Dersi Programı ve ders kitaplarında aktarılan açık ve örtük değerleri belirleyip örnek etkinlikler geliştirebilmek.

Dersin İçeriği

İlköğretim Türkçe Dersi Programı ve Türkçe ders kitaplarındaki açık ve örtülü değerler, metinlerle değer aktarımına ilişkin etkinlik geliştirme.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İlköğretim Türkçe Dersi Programı’ndaki ders programında aktarılan açık ve örtük değerleri belirler. Anlatım, Tartışma, Sınav , Ödev,
2 İlköğretim Türkçe dersi kitaplarındaki açık ve örtük değerleri belirler. Anlatım, Soru-Cevap, Ödev,
3 İlköğretim Türkçe Dersi Programı ekseninde metinler aracılığıyla değer aktarımına ilişkin etkinlikler geliştirir. Anlatım, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Değer kavramı ve türleri
2 Değer kavramı ve türleri
3 İlköğretim Türkçe Dersi Programı?ndaki açık değerler
4 İlköğretim Türkçe Dersi Programı?ndaki örtük değerler
5 İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
6 İlköğretim 6. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
7 İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
8 İlköğretim 7. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
9 Ara sınav
10 İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki açık değerler
11 İlköğretim 8. sınıf Türkçe ders kitaplarındaki örtük değerler
12 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
13 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
14 Metinlerle değer aktarımına ilişkin örnek etkinlik geliştirme
Kaynaklar
Ders Notu


Çotuksöken, Y. (2002). Edebiyat dersleri üzerine gözlemler. Nasıl Bir Edebiyat Eğitimi Çalıştayı. İstanbul.
Kaymakcan R, Kenan S, Hökelekli H, Arslan, Ş. ve Zengin, M. (2007). Değerler ve Eğitimi Uluslararası Sempozyumu. İstanbul: Değerler Eğitimi Merkezi Yayınları.
Fayda, M. (2005). Karakter eğitimi. İstanbul: Kubbealtı Neşriyat.
Güngör, E. (1993). Değerler psikolojisi. Amsterdam: Hollanda Türk Akademisyenler Birliği Vakfı Yayınları.
Tepe, H. (2002). Tepe, H. (2002). Değerler ve değer bilgisi. Bilgi ve Değer, Ş. Yalçın (ed.), Vadi Yay., Ankara, 2002, 342-353.

Ders Kaynakları
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 40
1. Kısa Sınav 30
1. Ödev 30
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 6 96
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Toplam İş Yükü 160
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,4
Dersin AKTS Kredisi 6