Course Name Code Semester T+U Hours Credit ECTS
Diffusion & Adoption Of Technological Innovations MCS 504 0 3 + 0 3 6
Precondition Courses
Recommended Optional Courses
Course Language İngilizce
Course Level Yüksek Lisans
Course Type Zorunlu
Course Coordinator Prof.Dr. AYTEKİN İŞMAN
Course Lecturers
Course Assistants
Course Category
Course Objective

Yoğunlaşan teknoloji, toplum, ve sağlık tartışmaları medyanın bir kaç ayda bir ele aldığı klasik konulardan birisidir. Bilgi ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler günümüzde bilgi edinme şekillerini dönüştürmektedir. Bu dersin amacı yeni iletişim teknolojilerinin gündelik hayata nüfuz eden yapısını anlatabilmektir.

Course Content

Dersin içeriğinde yeni iletişim teknolojilerinin yapısı, kullanım pratikleri, yeni iletişim teknolojilerinin gündelik hayata nüfuz eden sosyokültürel dokusu bulunmaktadır.

# Course Learning Outcomes Teaching Methods Assessment Methods
1 Learn diffusion process Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Ödev,
2 Apply diffusion process Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Sınav , Sözlü Sınav, Ödev,
Week Course Topics Preliminary Preparation
1 Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş Frambach RT, Schillewaert N, 1999. Organizational Innovation Adoption: A Multi-Level
2 Yeni İletişim Teknolojilerine Giriş Bass FM, 1969. A New Product Growth Model for Consumer Durables, Management Science. 15(5): 215-227.
3 Teknolojik Difüzyon Gatignon H, Robertson TS, 1989. Technology Diffusion: An Empirical Test of Competitive Effects. Journal of Marketing. 53: 35-49
4 Teknolojik Difüzyon Kültürü Gatignon H, Robertson TS, 1989. Technology Diffusion: An Empirical Test of Competitive Effects. Journal of Marketing. 53: 35-49
5 Teknolojide Planlama ve Fikir Geliştirme Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219
6 Teknolojik Yeniliğe Uyum süreçleri Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219
7 Teknolojik Yeniliğe Uyum süreçleri O’Neal C, Thorelli HB, Utterback JM, 1973. Adoption of Innovation by Industrial Organizations. Industrial Marketing Managemen., 2: 235-250.
8 Ara sınav
9 Teknolojinin Yenilikçi Karakteri ve Uygulamaları Tornatzky LG, Klein KJ, 1982. Innovation Characteristics and Innovation Adoption-Implementation: A Meta-Analysis of Findings. IEEE Transactions on Engineering Management. 29(1): 28-44
10 Dijital Veri Uygulamaları Framework of Determinants and Opportunities for Future Research. ISBM Report. 29: 1-40
11 Dijital Veri Uygulamaları Framework of Determinants and Opportunities for Future Research. ISBM Report. 29: 1-40
12 Teknolojik Nüfuz Yönetiminde Sorunlar Van De Ven AH, 1986. Central Problems in the Management of Innovation Management Science. 32(5): 590-607
13 Sosyoekonomik yönden teknolojik difüzyon Zmud RW, 1982. Diffusion of Modern Software Practices: Influence of Centralization and Formalization. Management Science. 28(12): 1421-1431.
14 Final
Resources
Course Notes
Course Resources

Bass FM, 1969. A New Product Growth Model for Consumer Durables, Management Science. 15(5): 215-227.

Bhaskaran S, 2006. Incremental Innovation and Business Performance: Small and Medium Size Food Enterprises in a Concentrated Industry Environment. Journal of Small Business Management. 44(1),64-80

Blau JR, McKinley W, 1979. Ideas, Complexity, and Innovation. Administrative Science Quarterly. 24: 200-219.

Order Program Outcomes Level of Contribution
1 2 3 4 5
Evaluation System
Semester Studies Contribution Rate
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 30
2. Kısa Sınav 10
Total 100
1. Final 40
1. Yıl İçinin Başarıya 60
Total 100
ECTS - Workload Activity Quantity Time (Hours) Total Workload (Hours)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 10 10
Ödev 1 5 5
Proje / Tasarım 1 10 10
Performans Görevi (Seminer) 1 10 10
Final 1 15 15
Total Workload 146
Total Workload / 25 (Hours) 5.84
dersAKTSKredisi 6