| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| A Seç: Kaynaştırma Eğitimi | OOE 424 | 8 | 2 + 2 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SUAT KOL | 
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. SARE ERGÜN, | 
| Dersin Yardımcıları | Öğr Gör Suzan Cömert Özata | 
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim | 
| Dersin Amacı | Özel eğitimde eğitsel yerleştirme, en az kısıtlayıcı ortam ilkesi, bütünleştirme uygulamaları, başarılı kaynaştırma, davranış yönetimi, öğretimsel uyarlamalar, sosyal beceri öğretimi. | 
| Dersin İçeriği | Özel eğitimde yerleştirme yaklaşımlan: birlikte ve ayn eğitim; bütünleştirmenin tanımı; en az kısıtlayıcı eğitim ortamı kavramı, tarihçesi, yasal dayanaklan ve türleri; destekleyici özel eğitim hizmetleri: danışmanlık, sımf-içi destek ve kaynak oda; bütünleştirmede işbirliği: tanımı, önemi ve türleri; Türkiye'de bütünleştirme süreci: geçmişte ve günümüzde bütünleştirme; Türkiye'de özel eğitimle ilgili yasal düzenlemelerde bütünleştirme; bütünleştirmenin başansım etkileyen etmenler; bütünleştirmeyle ilgili araştırmalar. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | |||
| 2 | |||
| 3 | |||
| 4 | Bütünleştirme uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamalarını örneklerle açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, | Sınav , Ödev, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kaynaştırma nedir, kaynaştırmanın önemi ve tarihçesi | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 2 | Yasal Düzenlemeler | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 3 | Kaynaştırma modelleri ve kriterleri | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 4 | Kaynaştırmanın başarısını etkileyen faktörler | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 5 | Kaynaştırma ortamında yapılması gereken düzenlemeler | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 6 | Kaynaştırma ortamında Bireysel Eğitim Programı | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 7 | Okul öncesi dönemde kaynaştırma | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 8 | ARASINAV | |
| 9 | Kaynaştırma ortamında sosyal beceriler | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 10 | Kaynaştırma ortamında davranış yönetimi | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 11 | Kaynaştırma yapılan bir sınıf ortamında gözlem | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 12 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 13 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| 14 | Özel eğitim gereksinimine dönük olarak hazırlanan kaynaştırma etkinlikleri | Ders notları-ilgili slaytlar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notları | 
| Ders Kaynakları | Sucuoğlu, B., ve Kargın, T. (2006), İlköğretimde Kaynaştırma Uygulamaları Yaklaşımlar Yöntemler Teknikler, İstanbul: Morpa Kültür Yayınları Ltd. Ş. Kırcaali İftar G, Batu S. Kaynaştırma. Kök Yayıncılık Ankara:2000 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
| 2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
| 3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
| 4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
| 5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
| 6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
| 7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
| 8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | X | |||||
| 9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
| 10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
| 11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | ||||||||||||
| 2 | ||||||||||||
| 3 | ||||||||||||
| 4 | Bütünleştirme uygulamalarında yer verilen öğretimsel uyarlamalarını örneklerle açıklar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 100 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 4 | 56 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 8 | 8 | 
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 | 
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 | 
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 10 | 10 | 
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||