Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Teknik Resim ve Perspektif I | RSM 101 | 1 | 1 + 2 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. BORA ALTINIŞIK |
Dersi Verenler | Öğr.Gör. AYŞE SİMDEN ÇAKIR, Arş.Gör. MUSTAFA EMRAH ÖZARAS, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Sanat öğrencilerinin, sanatı oluşturan unsurları kendi bireysel dünyalarını en iyi yansıtacak şekilde, akılcı ve bilinçli olarak kullanmalarını sağlamak amacı ile temel sanat eğitimi almaları gerekmektedir. Temel sanat eğitiminde verilmek istenen kompozisyon, form, nokta, çizgi, yüzey, doku, hacim, kütle, denge, mekan, gölge gibi konuların algılanmasını kolaylaştırmak amacı ile perspektif dersinin de verilmesi uygun görülmektedir. Perspektif dersi bu amaca hizmet etmektedir. |
Dersin İçeriği | Dersin içeriği, öğrencilerin yüzeysel ve kütlesel tasarım çalışmalarında ihtiyaç duyacaklar; çizim tekniği ve ilkeleri, geometri kuralları, geometrik şekiller, üç boyut kavramı ve mekanı algılama konuları düşünülerek hazırlanmış ve derse ait uygulamalar okudukları bölümlere göre çeşitlendirilmiştir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Çizim araç ve gereçlerini yönetir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
2 | Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
3 | Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
4 | Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
5 | Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
6 | Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır | Anlatım, | Sınav , Ödev, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş (Dersin amacı, teknik resim ve perspektif resim çizimi ilkeleri). | |
2 | Çizgiler (Kalınlıkları ve türleri). | |
3 | Çizgiler (Kalınlıkları ve türleri). | |
4 | Geometrik şekillerin çizimi (Üçgen, kare, beşgen, altıgen) | |
5 | Geometrik şekillerin çizimi (Çokgen, elips. * 1. Quiz *) | |
6 | Paralel ışınlarla dik izdüşüm (Nokta, doğru, düzlemin izdüşümü). | |
7 | Cisimlerin üç görünüşü. | |
8 | Cisimlerin üç görünüşü. | |
9 | Dönem içi sınav * Vize *. | |
10 | Cisimlerin düşey ve yatay kesitleri. | |
11 | Cisimlerin düşey ve yatay kesitleri (* 2. Quiz *). | |
12 | Aksonometrik perspektif. | |
13 | Aksonometrik perspektif. | |
14 | Perspektifin unsurları (Göz noktası, ışın, kaçma noktası, resim düzlemi, ufuk düzlemi, yer düzlemi). |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | ÇAĞLARCA Sadettin, Perspektif Resim ve Gölge Çizimi, 1973, İnkılap Yauınları, İstanbul |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Çizim araç ve gereçlerini yönetir. |
2 | Teknik resim çizim tekniklerini ve ilkelerini tanır. |
3 | Üç boyut ve mekan algısını geliştirir. |
4 | Tasarım etüdlerinde geometri bilgisini kullanır. |
5 | Tasarım aşamasında desen, form ve kompozisyonu oluştururken gereken çizgi, yüzey ve kütleyi tanır. |
6 | Tasarımı gerçekleştirirken ve sunarken perspektif bilgisini kullanır |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
1. Ödev | 25 |
2. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 70 |
1. Final | 30 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 85 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,4 | ||
dersAKTSKredisi | 3 |