Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Özel Eğitimde Erken Müdahale Programları | ZEE 410 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yoktur |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yoktur |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ahmet Fidan |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilere erken eğitim, erken eğitim hizmetleri ve erken eğitim programları uygulama çeşitleri ve Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı ve uygulanması ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği | Erken eğitim ve erken eğitim programlarının tanımlanması, Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın tanımlanması ve hangi tür becerilerin Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın kapsamında olduğunun açıklanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Erken eğitimi tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
2 | Erken eğitimin önemini anlatır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
3 | Erken eğitim programlarının çeşitlerini tanımlar. | Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
4 | Erken eğitim programlarını sıralar. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
5 | Küçük Adımlar Erken Eğitim Programını tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
6 | Küçük Adımlar´ın sekiz kitaptan oluştuğunu söyler. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Performans Görevi, Ödev, Sınav , |
7 | Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın içeriğini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, Performans Görevi, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Erken Eğitimin önemi | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
2 | Erken eğitim hizmetleri ve erken eğitim programları uygulama çeşitleri. | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
3 | Küçük Adımlar Programı ve gelişim alanları | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
4 | İletişim becerilerini değerlendirme | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
5 | Öğretim programı hazırlama | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
6 | Diğer gelişim alanlarında değerlendirme yapma ve öğretim programı hazırlama | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
7 | Diğer gelişim alanlarında değerlendirme yapma ve öğretim programı hazırlama | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
8 | ARA SINAV | İlgili ders notu |
9 | Öğretim yapma | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
10 | Öğretim yapma | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
11 | Öğretim programını değiştirme | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
12 | Öğretim programını değiştirme | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
13 | Öğretim programını değiştirme | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
14 | FİNAL SINAVI | İlgili konuyu dersten önce inceler. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | *Birkan, B. (2002) Küçük Adımlar Kursu´nun Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Küçük Adımlar´ı uygulama becerileri kazanmalarına etkisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları. |
Ders Kaynakları | *Pieterse, M. ve Robin, T. (1996) Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı. İngilizceden çeviren: Gönül Kırcaali-İftar (Ed.), İstanbul: Zhinsel Engellilere Destek Derneği. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | X | |||||
2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | X | |||||
5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | X | |||||
7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | X | |||||
9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | X | |||||
10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | X | |||||
11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | X | |||||
12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | X | |||||
13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | X | |||||
14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | X | |||||
15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | X |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 121 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |