Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Özel Eğitimde Erken Müdahale Programları ZEE 410 8 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri

Yoktur

Önerilen Seçmeli Dersler

Yoktur

Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi AHMET FİDAN
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Ahmet Fidan

Dersin Kategorisi Alanına Uygun Temel Öğretim
Dersin Amacı

Bu dersin amacı, öğrencilere erken eğitim, erken eğitim hizmetleri ve erken eğitim programları uygulama çeşitleri ve Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı ve uygulanması ile ilgili bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Erken eğitim ve erken eğitim programlarının tanımlanması, Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın tanımlanması ve hangi tür becerilerin Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın kapsamında olduğunun açıklanması.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Erken eğitimi tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
2 Erken eğitimin önemini anlatır. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
3 Erken eğitim programlarının çeşitlerini tanımlar. Anlatım, Problem Çözme, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
4 Erken eğitim programlarını sıralar. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
5 Küçük Adımlar Erken Eğitim Programını tanımlar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
6 Küçük Adımlar´ın sekiz kitaptan oluştuğunu söyler. Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Performans Görevi, Ödev, Sınav ,
7 Küçük Adımlar Erken Eğitim Programı´nın içeriğini açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Sınav , Ödev, Performans Görevi,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Erken Eğitimin önemi İlgili konuyu dersten önce inceler.
2 Erken eğitim hizmetleri ve erken eğitim programları uygulama çeşitleri. İlgili konuyu dersten önce inceler.
3 Küçük Adımlar Programı ve gelişim alanları İlgili konuyu dersten önce inceler.
4 İletişim becerilerini değerlendirme İlgili konuyu dersten önce inceler.
5 Öğretim programı hazırlama İlgili konuyu dersten önce inceler.
6 Diğer gelişim alanlarında değerlendirme yapma ve öğretim programı hazırlama İlgili konuyu dersten önce inceler.
7 Diğer gelişim alanlarında değerlendirme yapma ve öğretim programı hazırlama İlgili konuyu dersten önce inceler.
8 ARA SINAV İlgili ders notu
9 Öğretim yapma İlgili konuyu dersten önce inceler.
10 Öğretim yapma İlgili konuyu dersten önce inceler.
11 Öğretim programını değiştirme İlgili konuyu dersten önce inceler.
12 Öğretim programını değiştirme İlgili konuyu dersten önce inceler.
13 Öğretim programını değiştirme İlgili konuyu dersten önce inceler.
14 FİNAL SINAVI İlgili konuyu dersten önce inceler.
Kaynaklar
Ders Notu

*Birkan, B. (2002) Küçük Adımlar Kursu´nun Gelişim Geriliği Olan Çocuğa Sahip Annelerin Küçük Adımlar´ı uygulama becerileri kazanmalarına etkisi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
*Johnson, J. ve Straka, E. (2002). Assessment, Evaluation, and Programming System for Infants and Children, Baltimore, Maryland: Brookes Publishing.

Ders Kaynakları

*Pieterse, M. ve Robin, T. (1996) Küçük Adımlar Gelişimsel Geriliği Olan Çocuklara Yönelik Erken Eğitim Programı. İngilizceden çeviren: Gönül Kırcaali-İftar (Ed.), İstanbul: Zhinsel Engellilere Destek Derneği.
*Boyd, R.d. ve Bluma, S. M. (1977) Portage Parent Program, Copyright Cooperative Education Service Agency 12.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. X
2 Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. X
3 Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
4 Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. X
5 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. X
6 Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. X
7 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. X
8 Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. X
9 Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. X
10 Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. X
11 Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. X
12 Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. X
13 Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. X
14 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. X
15 Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. X
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 4 4
Kısa Sınav 2 6 12
Ödev 1 15 15
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 121
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 4,84
Dersin AKTS Kredisi 5