| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sınıf Yönetimi | EBB 202 | 4 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | Eğitim Bilimine Giriş |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA BAYRAKCI |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Gözde SEZEN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sınıf Yönetimi ile ilgili temel kavramlar ve beceriler hakkında bilgi sahibi olmak |
| Dersin İçeriği | Etkili bir eğitim-öğretim faaliyeti yürütebilmek için sınıf organizasyonunu sağlayarak sınıf içi iletişimin oluşması ve istenmeyen davranışların ortadan kaldırılması için gerekli bilgi ve yeterliliğe sahip olma |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | Sınav , Ödev, |
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, |
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev, Sınav , |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | SINIF YÖNETİMİ İLE İLGİLİ TEMEL KAVRAMLAR | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | SINIF KURALLARININ BELİRLENMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | SINIF İÇİ İLETİŞİM | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | SINIFTA MOTİVASYON | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | DİSİPLİN MODELLERİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | İSTENMEYEN ÖĞRENCİ DAVRANIŞLARININ YÖNETİLMESİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | SINIFTA GRUP ETKİLEŞİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | SINIFTA ZAMAN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | SINIFIN İLİŞKİ DÜZENİNİ OLUŞTURMA | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE SINIF YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | OKUL - AİLE İŞBİRLİĞİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | ÖZEL GRUPLARIN YÖNETİMİ | Kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | FİNAL SINAVI |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Uzaktan eğitim ders notları, Doç. Dr. Mustafa Bayrakcı |
| Ders Kaynakları | Sarpkaya, Ruhi (Ed.) (2012) Sınıf Yönetimi, Ankara: Anı Yayıncılık Kaya, Zeki (2006) Sınıf Yönetimi, Ankara: Pegem A Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Özel eğitim, öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili güncel bilgileri tanımlar. | ||||||
| 2 | Öğrencilerinin seviyesini öğretime başlamadan önce değerlendirip, sonuçları veli ve yöneticilerle paylaşır; bu sonuçlara göre bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlayıp kullanır. | ||||||
| 3 | Alanıyla ilgili sahip olduğu bilgi ve becerileri yasal ve etik kurallar çerçevesinde mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 4 | Öğretim ve araştırma amacıyla temel düzeyde (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzey) bilişim teknolojilerini kullanarak özel gereksinimli birey ve ailesine destek sağlar. | ||||||
| 5 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen durumlarla karşılaştığında çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Öğrenmeyi öğrenme, öz-düzenleme, eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme becerilerini amacına yönelik kullanır. | ||||||
| 7 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilimsel ürünleri inceler ve/veya yeni ürünler ortaya koyar. | ||||||
| 8 | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum ve davranışlar sergileyerek alanıyla ilgili seminer, konferans, çalıştay vb. çalışmalara katılır. | ||||||
| 9 | Özel eğitim ve öğretmenlik mesleğiyle ilgili bilgileri yeni gelişmeleri takip edip, meslektaşlarıyla ortak çalışabilir. | ||||||
| 10 | Alanıyla ilgili ihtiyaç duyduğu bilgilere erişmek için temel düzeyde (Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi) yabancı dil bilgisini kullanır. | ||||||
| 11 | Özel eğitim çalışmalarında öğrencilerin yaşadığı çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerine göre plan ve projeler hazırlayıp, uygular ve yönetir. Sonuçları ilgili kişi ve kurumlarla paylaşır. | ||||||
| 12 | Özel gereksinimli bireyler, aileleri ve diğer uzmanlar ile çalışma konusunda etkili iletişim becerilerini kullanır. | ||||||
| 13 | Özel gereksinimli öğrencilere iletişim ve sosyal becerileri kazandırabilme ve onların sosyal kabulünü artırabilme konusunda sahip olduğu bilgi ve becerileri verimli şekilde kullanır. | ||||||
| 14 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olup, bu değerleri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | ||||||
| 15 | Öğrencilerin tüm özellikleri (ek özrü, sağlık problemleri vb.) ve ihtiyaçları doğrultusunda düzenlemeler yapar. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sınıf yönetimi ile ilgili temel kavramları açıklar | |||||||||||||||
| 2 | Sınıf içi iletişimin nasıl gerçekleşeceğini tartışır | |||||||||||||||
| 3 | Sınıf içinde zaman yönetimini uygular | |||||||||||||||
| 4 | Sınıf kurallarının nasıl oluşturabileceğini açıklar | |||||||||||||||
| 5 | İstenmeyen öğrenci davranışlarının yönetilmesini ve disiplin yaklaşımlarını açıklar | |||||||||||||||
| 6 | Olumlu öğrenme ortamını nasıl oluşturacağını tartışır |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||