| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sağlıklı Cinsel Gelişim ve Mahremiyet Eğitimi | SAU 453 | 0 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör.Dr. ÖZGE ÖNER, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim | 
| Dersin Amacı | Cinsel eğitim, toplumun genel cinsel sağlığı korumak, çocuklar ve ergenlerin erişkin yaşama sağlıklı bir geçiş yapabilmelerini kolaylaştırmak nedeniyle, her geçen gün daha da önem kazanmaktadır. Bu dersin amacı; İnsan için önemli bir yere sahip olan cinselliğin doğru bir şekilde algılanmasını sağlamak, doğru bilinen yanlışları tanımlamak ve geleceğe sağlıklı nesiller bırakabilmektir. | 
| Dersin İçeriği | Cinsellik kavramı ve cinselliğin konuşulması, cinsel mitler, sağlıklı cinsel yaşam, cinselliklte normallik ve parafililer, çocuk ve ergenlikte cinsellik, erkek ve kadın cinsel işlev bozuklukları, eşcinsel yönelimler. 
 
 | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, | Sınav , Ödev, | 
| 2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, | Sınav , Ödev, | 
| 3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. | Anlatım, Gösteri, | Sınav , | 
| 4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. | Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Proje Temelli Öğrenme , | |
| 5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar | ||
| 6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. | ||
| 7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | CİNSELLİK VE CİNSELLİK KAVRAMININ KONUŞULMASI | |
| 2 | CİNSELLİĞİN TARİHİ | |
| 3 | CİNSEL MİTLER | |
| 4 | KADIN OLMANIN AŞAMALARI | |
| 5 | ERKEKLERDE CİNSEL GELİŞİM | |
| 6 | OKUL ÖNCESİ VE OKUL ÇAĞI ÇOCUKLARINA CİNCELLİĞİN ANLATILMASI | |
| 7 | ERGENLİK DÖNEMİNDE CİNSELLİĞİN KONUŞULMASI VE MAHREMİYET EĞİTİMİ | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
| 10 | YETİŞKİN BİREYLERE CİNSEL EĞİTİM VERİLMESİ | |
| 11 | TRANSEKSÜELİTE | |
| 12 | CİNSELLİKTE NORMALLİK VE SAPKINLIK | |
| 13 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI | |
| 14 | CİNSEL İŞLEV BOZUKLUKLARI | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | yayınlanmamış ders notları Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. CİSED ders notları 
 | 
| Ders Kaynakları | Keçe C. Cinselliğin dayanılmaz ağırlığı. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | 
|---|---|
| 1 | 1. Sağlıklı bir cinsel yaşam için temel unsurları tanımlar | 
| 2 | 2. Cinsellik kavramına bilimsel bir yaklaşım geliştirmeyi sağlar. | 
| 3 | 3. Cinsel işlevin nörobiyolojisini tanımlar. | 
| 4 | 4. Gelişim dönemlerine göre cinsel eğitimin çerçevesini tanımlar. | 
| 5 | 5. Kadınlarda ve erkeklerde en sık görülen cinsel işlev bozukluklarını tanımlar | 
| 6 | 6. Cinsel işlev bozukluklarında sağlıklı yaklaşım için bakış açısı geliştirir. | 
| 7 | 7. Cinsel yönelimler ve altında yatan psikopatoloji ile ilgili bilgi sağlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 20 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 2. Kısa Sınav | 20 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Final | 40 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|